@tricolor: @robekk1978: @Krzyshake: @R187: @katius: Dokladnie nazywa sie to Runaway truck ramp. Sa stosowane na terenach górzystych poniewaz bardzo często przegrzewa sie retarder w ciezarowce czyli hamulce. Rampa sluzy do tego by wytłumić predkosc ciezarowk i bezpiecznie zatrzymac ja w miejscu.
@bezczell: Ciężarówki są wyposażane w kilka systemów hamowania. Jednym i podstawowym zarazem systemem jest zwalniacz zwanym hamulcem silnikowym który działa w trzech etapach, drugim jest retarder, jest on umieszczany za skrzynią przekładniową, jego zadaniem jest możliwe zwolnienie pojazdu skuteczniej niż jego poprzednik w/w, działa on w kilku etapach, można używać(Hamulców Długotrwałego działania)hamowania silnikiem, użycie retardera na równi z hamulcem zasadniczym pojazdu, w tym przypadku zasilany powietrzem. Silnik możesz przegrzać(Nie wnikam w
@bezczell: retardera sie nie da przegrzać ヽ( ͠°෴°)ノ te rampy to dla tych gamoni co nie używają spowalniaczy górskich/retarderów i innych hamulcy pomocniczych i lecą na normalnym.
@katius: takie pasy występują w każdym bardziej górzystym regionie - nawet w europie. Austria, Niemcy, Szwajcaria czy Francja.
#samochody #heheszki #gif
@mokry: Są takie w Polsce gdziekolwiek?
Komentarz usunięty przez moderatora
@katius: np w USA: https://40ton.net/wjazd-ciezarowka-na-gorska-rampe-awaryjna-zestaw-mial-predkosc-okolo-130-km-h/
Dokladnie nazywa sie to Runaway truck ramp.
Sa stosowane na terenach górzystych poniewaz bardzo często przegrzewa sie retarder w ciezarowce czyli hamulce.
Rampa sluzy do tego by wytłumić predkosc ciezarowk i bezpiecznie zatrzymac ja w miejscu.
@tricolor: i wyszło na to, że to OP jest głupi a nawet głupszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
te rampy to dla tych gamoni co nie używają spowalniaczy górskich/retarderów i innych hamulcy pomocniczych i lecą na normalnym.
@katius: takie pasy występują w każdym bardziej górzystym regionie - nawet w europie. Austria, Niemcy, Szwajcaria czy Francja.