Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #bmw

Pacjent e39 523i, 1997, 190k przebiegu - problem z utrzymaniem wolnych obrotów (wskazówka po odpuszczeniu gazu nie jest stabilna tylko w ciągu 10s spada nadal w dół), nie wkręca się tak dynamicznie na niskich obrotach (tak do 3k, później jest wszystko ok) + wydaje czasami dziwny dźwięk (jakby za dużo powietrza dostawała) przy odpalaniu.

Wymieniony czujnik położenia wału, czujnik wału, przepływka ta przy przepustnicy, świece.

Vanos do regeneracji? Nie wydaje żadnych podejrzanych dźwięków.

Jakieś inne pomysły?
  • 8
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@rskk: odepnij przepływke i sprawdź czy wciąż te same problemy są

Jeśli tak to spora szansa ze albo przeplywka w dupie albo gdzies sie pojawiła dziura w dolocie (czasem to odma np)
@rskk: dolot sprawdzony? Puszka filtra nie ma dziurek? Mi to wygląda na lewe powietrze. No i pytanie czy podłączałeś kompa? Jaka przepływka? VDO czy jakiś kondon?
@xionze: dolot raczej ok. Przepływka używana OEM ale na 99,9% sprawna. Czujniki tez OEM. Komp raz na jakiś czas wyrzucał problem z położeniem wału ale teraz czysto.
@rskk: sprawdź krokowca, najpierw tylko odepnij, jak dalej będzie cyrk to go zdemontuj i wypłucz w środku jakimś brake cleanerem, albo benzyną ekstrakcyjną i pomachaj na boki, bo mógł go nagar zalepić, jak będziesz słyszał stuknięcie podczas machania to znaczy że nie jest zablokowany. Z tego co pamiętam to silniczek krokowy powinieneś mieć gdzieś pod kolektorem dolotowym