Wpis z mikrobloga

@fuechsinn: Pieprzyć OpenMW. Graj na zwykłym, doinstaluj MGE XE i MCP (jak nie wiesz co to - czytaj dalej) a następnie niemal wszystko z tej listy: https://wiki.nexusmods.com/index.php/Morrowind_graphics_guide
Ja opuściłem tylko pozycje 2.1.1, 2.1.6 oraz 2.1.9-13 (jestem ekstremalnym purystą, a te mody rozszerzają i dodają) i jest zarazem cudownie i stabilnie. Trochę roboty ale rzuć okiem na te screeny i powiedz, że nie warto: https://imgsli.com/ODk5OA https://imgsli.com/ODk4OQ

@Glassius: Poskakałem po tym filmiku i sorry, ale jakość shaderów w OpenMW względem MGE XE z paczką MGG jest co najwyżej średnia, podobnie zasięg widzenia (choć zakładam, że jest konfigurowalny... prawda?). Choć z drugiej strony jest dużo lepiej, niż myślałem, że może być. Porobię dziś parę skrinów z mojego ustawienia, porównamy ;)
@salad_fingers: nie kłopocz się, MGE XE umie więcej niż openmw, link załączony. Ale openmw umie i tak dość dużo, ma rzeczy których nie umie natywny silnik, włączając prawie całe MGG. Dystans widzenia też jest konfigurowalny.

Question: OpenMW?

Answer: There's no major issues using OpenMW instead of the engine upgrades listed here.

You have to pick the non-bump mapped versions of mods and use a OpenMW-compatible grass mod.


https://wiki.openmw.org/index.php?title=MGE_XE
https://wiki.nexusmods.com/index.php/Morrowind_graphics_guide

Trochę jak
@Glassius: Tak tak, wiem że mogłem całe MGG zainstalować na OpenMW również. Ale tak jak piszesz, funkcjonalności MGE XE i MWSE jeszcze nie są tam w pełni zaimplementowane. A ponieważ wracam do gry po ponad dekadzie, postanowiłem nie robić jakichkolwiek kompromisów i poświęcić te 10-20 godzin na zweryfikowanie i poskładanie MGG na domyślnym silniku.

możemy się przerzucać argumentując za jednym lub drugim


Nie do końca - uważam, że moja racja jest
@salad_fingers: nie zgodziłem się, że MGE lepsze. openmw ma mnóstwo fitcherów niedostępnych bez skryptów, jak wyszukiwanie ścieżek przez NPC, właściwa interpretacja bycia w wodzie dla NPC, przełączanie dystansu i widoku FPP TPP samym scrollem, czy NPC preferujące ranged gdy gracz daleko, ale skracające dystans gdy gracz sam używa ranged. Dla mnke te ficzery są ważniejsze od shaderów
@noerror: Nie, bardzo niewiele modów współgra z wersją PL. Teoretycznie były opcje na przerabianie modów EN->PL, ale jak pamiętam takie zabawy 10+ lat temu to była to męczarnia. Szansa, że przy 120-130 modach nic się nie wykrzaczy jest raczej niewielka.