Wpis z mikrobloga

Jeszcze kilka/kilkanaście lat temu informatyka na PK była uważana za jedną z lepszych w Polsce i Krakowie (obok #agh i #uj). Zauważyłem, że gdzieś od 2-3 lat jest na nią dosyć duża nagonka i ludzie bardziej polecają infę na jakimś pomniejszym wydziale AGHu niż studia na #pk. Może znajdzie się jakiś student stamtąd, który opisze swoje przemyślenia o informatyce na tej uczelni (wydział obojętny)? :)

(Nie, nie jestem studentem PK)

#studia #studbaza #informatyka #rekrutacja #krakow
  • 24
  • Odpowiedz
@tagtak: Podpinam się, też mam taką zagwozdkę, czy i czemu PK jest uważana/postrzegana przez wielu za tą „gorszą” i wolą iść nawet na gorszy/nie interesujący ich kierunek ale na AGH jeżeli mówimy o Krakowie, lub gdziekolwiek indziej w Polsce.
  • Odpowiedz
@tagtak: @Tomek_MVP: a to nie jest dlatego, że AGH jest w top najlepszych uczelni w Polsce wg rankingów, a PK gdzieś nisko?
nie wiem jak z konkretnym kierunkiem (jak informatyka), więc w sumie też się podpinam bo mnie to ciekawi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Moroder: @Tomek_MVP: to, że jest gorsza to AGH to fakt, ale dziwi mnie podejście niektórych, którzy wolą iść np. na KUL/UP/PRz, na jedną ze stosowanych AGH (które tylko jadą na renomie chyba) lub na stosowaną na UJ (na FAIS). Jeszcze kilka lat temu na PK był dużo większy napływ i chyba też trudniej było się dostać. Teraz, wśród uczelni w Krakowie i okolic to wydaje mi się, że
  • Odpowiedz
@Moroder: Tak jest to dlatego, ale właśnie chcemy się dowiedzieć czemu jest nisko, może ktoś ze studentów się wypowie, czy leży merytoryka, budynki, kadra, organizacja czy cokolwiek innego, równie dobrze uczelnia może być świetna a wyniki/osiągnięcia studentów słabe i dlatego jest dość nisko uczelnia. Bo po AGH dużo prezesów i koła naukowe mają sukcesy, i duże progi na kierunki, i to wszystko na to wpływa a na PK tak chyba
  • Odpowiedz