Wpis z mikrobloga

@brachistochrona: Lampka ma czujnik zmierzchu .
Jeśli ma przełącznik z dwoma położeniami, to na jednym świeci zawsze, a na drugim świeci zawsze chyba że jest bardzo jasno (pełne słońce), wtedy czujnik ją wyłączy. Jeśli nie ma przycisku, to czujnik ją wyłącza w pełnym świetle.
  • Odpowiedz
@svenHan: ma 3 położenia: wył., auto, wł.
Świeci na każdym z nich.
Przed chwilą podłączyłem starą lampkę i dziwne jest to, że po włączeniu na prądnicy jest o wiele większy opór.
Przy nowej lampce praktycznie nie zauważam różnicy gdy przewody są odłączone od piasty i gdy lampka świeci.
  • Odpowiedz
@brachistochrona: Czemu jest większy opór, to nie wiem, ale może kwestia mocy jaką pobiera jedna i druga lampka. Duża moc, to duży opór. Może stara lampka ma halogen, a nowa LED.
Jeśli chodzi o przełącznik, to raczej jest tak jak napisałem wcześniej. Ustaw na auto i przejedź się w pełnym słońcu, powinno nie świecić.
  • Odpowiedz
@svenHan: za dużo styczności nie miałem z takimi prądnicami, ale na poprzedniej lampce opór pojawia się po włączeniu lampki - wtedy prądnica wytwarza prąd.
Tego samego spodziewałem się przy nowej lampce, ale tutaj ona świeci niezależnie od trybu. No i opór jest "standardowy" - tak jakby nic nie było odłączone do prądnicy.

Na pewno jest różnica w samym źródle światła - stara lampka to halogen, nowa ma diodę.

Skłaniam się w
  • Odpowiedz
@brachistochrona: Raczej nie. Nie ma różnicy w oporze prądnicy bo 1. Nowa dioda LED ma mniejszą moc od halogenu więc prądnica generuje mniejszy opór nawet pod obciążeniem. 2. Lampka z zasady ma świecić ciągle, chyba że świeci mocne słońce, a to nie może stawiać zawsze oporu.
Sprawdź funkcję auto w pełnym słońcu.
Inna sprawa: jeśli prądnica nie generuje oporu to co ci szkodzi jeździć na włączonej cały czas, może przez
  • Odpowiedz
@brachistochrona: słuchaj a pomijając to ciągłe świecenie to Twoim zdaniem warta jest ta lampka czegoś? Jesteś zadowolony z siły światła, rozłożenia strumienia i zasięgu?
Do tej pory jak ktoś mnie pytał o coś o dobrej relacji cena/jakość to polecałem AXA 30 (w cenie ok 65zł aktualnie). Tę z kolei można kupić nawet za mniej niż 50 zł.
  • Odpowiedz
@general_bomba: myślę, że jest OK, mam porównanie np. do lumintop b01 i jest nieco mocniejsza od b01 działającym w trybie średnim. Rozkład światła też OK.
No ale skoro nie działa wyłącznik, to z czystym sumieniem nie polecę. Jeszcze jej nie reklamowałem.
  • Odpowiedz
@brachistochrona: no więc ja ją wtedy kupiłem i uważam, że jest zajebista. Kosztowała wówczas 48 zł (teraz 52-59).
W mojej wszystko działa. Automatyczny włącznik, podtrzymywanie. Co ciekawe, jak się naładuje i się ją wyłączy, to natychmiast gaśnie, ale trzyma tę energię w kondensatorze czy w czym tam. Po kilku godzinach, po włączeniu na postoju nadal świeci.

Jak na rower miejski czy amatorski trekking jest super moim zdaniem. W zeszły weekend jeździłem
  • Odpowiedz
Ta lampka nie ma soczewki jak AXA, tylko takie ciekawie wyprofilowane zwierciadło.


@general_bomba: dokładnie. Ja swego czasu poszukiwałem tanich lampek z tym rozwiązaniem. Dzięki temu lampka może oświetlić drogę, ale przy tym nie oślepia innych.
  • Odpowiedz
no więc ja ją wtedy kupiłem i uważam, że jest zajebista. Kosztowała wówczas 48 zł (teraz 52-59).

@general_bomba:

Heloł - to była mowa o jy-7070 ? Bo właśnie też chce teraz kupić coś po prądnice i nie wiem czy iść w tania chińszczyznę czy jednak pakować się w spor droższą AXE czy inne "uznane marki" płacąc 3xtyle
  • Odpowiedz
@general_bomba: spoko. Taka dość dziwaczna wiązka ale daje rade. Aby jakieś fragmenty trasy przejechać po ciemku to sie nadaje choć co oczywiste nie jest to lampa do nocnych rajdów. Generalnie nie mam większych zastrzeżeń. No może światło podtrzymania jest wybitnie symboliczne.
  • Odpowiedz