Aktywne Wpisy
Zagadka
josb515 +49
#ciekawostki Cześć. Jestem Koreańczykiem bardzo zainteresowanym Polską. Studiując o Polsce trafiłem na tę stronę. Myślę, że tym, co reprezentuje kraj, jest historia, język i muzyka, ale ja studiuję język i dla historii czytam książkę „Historia Polski” napisaną przez Japończyka. Kiedy jednak szukałam muzyki do słuchania, YouTube polecił mi muzykę Natalii Nykiel... ale to chyba nie mój styl. Trochę ciszej, polska śpiewaczka narodowa! Byłbym wdzięczny, gdybyś mógł polecić muzykę takiego piosenkarza
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Na miejscu zginął wciąż pozostający w kokpicie major Makowicka i 5 kobiet, a 16 osób zostało rannych. Szósta ofiara zmarła później w szpitalu.
Przyczyną katastrofy było oderwanie wewnętrznej pokrywy dostępowej do sprężarki silnika. Odpowiedzialny za obsługę samolotu technik nie przymocował tej pokrywy prawidłowo. Ponieważ tego ranka musiał kilka razy przygotowywać samolot w krótkim czasie do startu z powodu ciągłego przekładania godziny lotu, za ostatnim razem użył tylko 2 lub 3 zamiast 28 śrub łączących. Nie zdołano ustalić, czy zwyczajnie zapomniał o tym w pośpiechu przed startem, czy też miał nadzieję, że nic się nie stanie i lot będzie znowu odwołany. Mechanik, którego obciążono winą za niedokręconą pokrywę został skazany na 5 lat więzienia. Pilot otrzymał pośmiertnie wysokie odznaczenie za ofiarną służbę. Fasadę budynku naprawiono w ciągu 2 dni (blok stoi do dziś i nosi ślady tej naprawy).
Państwowa agencja informacyjna ADN opublikowała jedynie krótki komunikat o katastrofie. Szczegóły, takie jak tożsamość i liczba ofiar, nie zostały opublikowane i można je było ustalić jedynie na podstawie akt Ministerstwa Bezpieczeństwa Państwa po zjednoczeniu Niemiec.
Katastrofa wywołała silne wzburzenie wśród mieszkańców Cottbus. Lokalne władze zażądały usunięcia jednostki myśliwców odrzutowych z lotniska w Cottbus. Pracownicy kombinatu tekstylnego zagrozili strajkiem. Matki nie chciały już zabierać dzieci do przedszkola znajdującego się w fabryce. Mieszkańcy zwracali się do rady miasta o mieszkania w innych częściach miasta. Prawdopodobnie z powodu tych skarg i obawy o dalsze wypadki w gęsto zabudowanych terenach Rada Obrony Narodowej NRD podjęła w 1975 roku decyzję o rozbudowie lotniska Holzdorf w celu późniejszego przeniesienia tam 1. Eskadry Myśliwskiej. Przeniesienie nastąpiło w 1982 r. Zamiast eskadry MiG-ów w Cottbus stacjonowała 3. Eskadra Śmigłowców Bojowych, co w powszechnej ocenie stanowiło mniejsze zagrożenie dla ludności.
Źródło: Zimna Wojna
#ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #historia #fotohistoria #lotnictwo #samoloty
Komentarz usunięty przez autora
@troszkuschudlem: zupki chińskie poszły w ruch XDDDD
@zlotuwa: trochę porównanie z dupy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@troszkuschudlem: gdyby tylko istniała polska nazwa tego miasta...
https://pl.wikipedia.org/wiki/Chociebu%C5%BC
@troszkuschudlem: całkiem spora ta kabina
Wiadomo coś o adresie tego budynku?
Za Niemiecka Wikipedia, ktora ma tez dwa ekstra zdjecia bloku z obecnych czasow:
https://de.wikipedia.org/wiki/Absturz_einer_MiG-21_in_Cottbus_1975