Wpis z mikrobloga

podziewałem sie, że że trochę straci na przyspieszeniu, ale nie że aż tak


@Ranage: Dlatego do dużych felg zakłada się opony nisko profilowe. A nie balony zaje***eś na 17stki i zdziwiony. JPRD facepalm.jpeg

niby spoko, bo lepiej wyglądają


No jednak nie. Wyglądają zwyczajnie, jak w każdym wózku na zakupy.
  • Odpowiedz
@Ranage: wcześniej miałeś pewnie 195/65/15 i to jest to samo co 205/55/16 jeśli chodzi o wysokość i pokazywanie prędkości (przy 150km/h będzie pokazywać 151) a te 10mm szerokości nie powinno powodować takiego oporu w toczeniu żebyś widział jakieś spore różnice w przyspieszaniu
  • Odpowiedz
@Ranage: sorki, ze odkopuję stary temat, ale dla mnie to mega ciekawe, że zmniejsza się przyspieszenie wraz z większą średnicą felgi nawet obniżając profil opony. Dlaczego tak się dzieje, czy chodzi po prostu o ciężar felgi i im większa tym więcej materiału i większa waga i dlatego? Pozdrawiam :)
  • Odpowiedz
  • 1
@pawel_je: kilka rzeczy się na to składa:
większe koło, to większy kontakt opony z podłożem a to zwiększa opory toczenia się tego kola
dodatkowa masa i większa średnica oznacza że trzeba w nie włożyć więcej energii aby się zaczęło kręcić a auto przyśpieszało :)
za każdym razem jestem w szoku kiedy zakładam mniejsze zimówki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz