Wpis z mikrobloga

Panowie może coś podpowiecie, tracę już nadzieję. Pacjent Peugeot 407 2.0 ben. 2006r. Niesprawna klimatyzacja.

Wymieniłem:
Skraplacz/chłodnice
Wiatrak
"deskę rozdzielczą" bezpieczników

Klima nabita, szczelna, sprawny kompresor, łopatki mieszalnika sprawne.

Objawy są takie, że klima startuje dopiero jak silnik się rozgrzeje i załączy się wiatrak. Po odpaleniu na zimnym jak wiatrak stoi to klima nie chłodzi.
Zupełnie nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że wiatrak powinien od razu działać na pierwszym biegu. (wymieniony jest na nowy)
Nie mam już pomysłu co jeszcze można zrobić - u mechanika byłem 3 razy, za każdym razem wymienił coś innego i problem ciągle występuje.
#samochody #mechanikasamochodowa #peugeot #peugeot407 #peugeot407content
  • 18
  • Odpowiedz
może inaczej czy mam rację uważając, że wiatrak od chłodnicy powinien działać od razu na pierwszym biegu nawet na zimnym silniku, żeby klimatyzacja działa prawidłowo?
  • Odpowiedz
@sszalikk: Tak powinno być, kiedyś w alfie mi nie stykała kostka odpalał się dopiero na 2biegu jak się nagrzał i dopiero wtedy klima odpalała
  • Odpowiedz
@sszalikk: tak, wentylator musi się odpalić na 1 bieg od razu po włączeniu klimy. Sprawdź przez kompa ciśnienie klimy(może czujnik jest uszkodzony i nie włącza jej), problem może być też z zaworem rozprężnym. Wbij też na grupę na fb Peugeot407 Klub Polska i zadaj pytanie, tam jest więcej fachowców :)
  • Odpowiedz
Objawy są takie, że klima startuje dopiero jak silnik się rozgrzeje i załączy się wiatrak. Po odpaleniu na zimnym jak wiatrak stoi to klima nie chłodzi.


@sszalikk: Ciśnienie gazu do sprawdzenia. Do tego bardzo prawdopodobne ze masz spalony bezpiecznik termiczny w rezystorze wentylatora, więc wentylator ma tylko II bieg.
  • Odpowiedz