Wpis z mikrobloga

#v30 #audio #audiofile #hifi #flac #sluchawki

Poszukuję doków do mojego LG V30, ale że jestem początkującym audiofilem i będą to moje pierwsze 'droższe' słuchawki, toteż ciężko mi się określić co do sygnatury brzemienia. Nie wiem jak wielkiego 'efektu wow' się spodziewać w stosunku do zwykłych doków. Zasadniczo szukam czegoś 'na co dzień', do słuchania w podróży, pociągu, w pracy, etc. Słucham wszystkiego z wyjątkiem rapów i jazzu, ale najczęściej jest to rock, pop, mixy, remixy itd. Na pewno lubię czystą i jasną górę, ale bez przeostrzeń (sybilantow) oraz głęboki choć wciąż dość jasny, nie dominujący bas. Scena im większa, tym lepiej.

Sporo się naczytałem, ale im więcej czytam, tym więcej wątpliwości - z jednej strony sporo osób poleca dobre IEMy, z 2giej, jak to odsłuchy, mają one podobno bardzo neutralne/płaskie brzmienie, a i basów tam nie uświadczę, dlatego lepiej szukać czegoś do 'rozrywkowego słuchania muzyki'.

Zrobiłem sobie listę modeli, które najczęściej się przewijały na różnych forach, plus dodałem te, które sam gdzieś wygrzebałem:

FiiO FH1
FiiO F9 PRO
Aune E1
Vsonic GR07 Classic/Bass
MEE audio M6 Pro G2
Mee Audio MX2 PRO
Shure SE215
Shure SE535

No i najważniejsze - cena.
Odpowiem jak zwykle: adekwatna do jakości, czyli z najlepszym stosunkiem 'cena:jakość'
Jak widać na powyższej liście, rozpiętość jest spora.

PS - temat toru i źródła tutaj pomijam, więc tylko w skrócie, FYI - będą to głównie pliki FLAC z prywatnej biblioteki i MQA z Tidal Masters, ale na pewno jakieś MP3 też się przewiną, wszystko puszczane głównie z USB Audio Player Pro i Neutrona.

Możecie coś doradzić/pomóc?
  • 1
  • Odpowiedz
@lech1991: Shure to stare konstrukcje, nieadekwatne obecnie do swojej ceny. GR07 wciąż gdzieś mam i dźwiękowo miodzio (no, trochę 'shouty'), ale awaryjne i nie wiem czy przy dzisiejszej postaci rynku bym się w nie pakował. Fiio są ok, ale w sumie można lepiej, aune nie słuchałem.