Wpis z mikrobloga

Hej Mirki i Mirabelki z #motoryzacja !

Chciałbym kupić samochód z napędem na 4 koła, ponieważ niedługo będę się przeprowadzał na wieś w Południowej Małopolsce.
Dwa razy w tygodniu będę nim dojeżdżał do Krakowa po 40 km w jedną stronę.
Czasem w weekendy będziemy chcieli wraz z żoną pojechać na wycieczkę po okolicy. A parę razy do roku gdzieś dalej.
Moja żona marzy o Transporterze (nawet bez klimatyzacji, byleby był duży). Mnie się strasznie podobają stare Subaru Forester i Volvo XC70.
Mój tata zachwala jeszcze BMW X3.
Co mnie ogranicza to budżet - mam teraz odłożone 20 tysięcy, trochę mogę pożyczyć od rodziny. Ale najchętniej wydałbym do 15 tysięcy.
To na czym mi najbardziej zależy to niska cena eksploatacji. Auto nie musi być dynamiczne, nie musi posiadać luksusów. Chociaż ciągle myślę o automatycznej skrzyni biegów...
Czy mógłbym prosić Was o podpowiedź, których modeli mam szukać, a których unikać?
Będę bardzo wdzięczny!

#4x4 #samochody #kiciochpyta
  • 15
  • Odpowiedz
@Seveir: Niezgnity Forester, benzyna 2.0 wolnossący, i będzie git. Nie będzie demonem prędkości, ale te 2.0 się dobrze trzymają. Dodatkowo przy tym silniku masz reduktor - nie będzie to prawdziwa terenówka, ale zawsze coś.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Seveir: ja mam Altea XL freetrack i jest super. 4x4, automat. Tylko musisz jeszcze dołożyć niestety. Tak 25k trzeba mieć mniej więcej. Ale bardzo polecam.
  • Odpowiedz
@Seveir: Potencjalny minus - tylny zawias samopoziomujący się. Są już w tym wieku, że lubią padać - można szukać takiego, w którym ktoś już wymienił na takie bez samopoziomowania (w niektórych wersjach tego nie było). Robienie tego aby zachować tą funkcję może być drogą zabawą.

Trzeba będzie liczyć się z koniecznością serwisu sprzęgła wiskotycznego - niektórzy wymieniają, ale są serwisy regenerujące je, co moim zdaniem się opłaca.

Bardzo poważnie rozważałem to
  • Odpowiedz
@Seveir: Jako eks użytkownik Volvo odradzam bo serwis starego egzemplarza pożera dużo pieniążków, i lubią się pieprzyć haldexy.
Odradzam też mimo polecenia Twojego Taty BWM X3 bo koszty napraw i serwisu przekraczają ten z XC70 dwukrotnie.
@GaiusBaltar: ma rację stara turbo-lodówka to jest to, takie polne wozidło.ale ciężko dorwać już zadbanego z prawdziwym przebiegiem.
Od siebie mogę polecić jeszcze tak jak wspomniał @ToJaTwojMorderca: Suzuki bo jest fajne i mało
  • Odpowiedz
@Crow7422: taaa kup sobie np. łożyska skretu amortyzatorów z lemfjordera po 260 za sztukę gdzie np. do passata b7i 52zl. Żadne inne nie wytrzymują 10k kilometrów.
Xc70 nie jest tanie w utrzymaniu, Subaru wychodzi taniej.
  • Odpowiedz