Wpis z mikrobloga

@pierogu: też jestem tego zdania, ale zwróć uwagę że te diagramy działają trochę jak piramida Maslowa najbardziej potrzebne są zawody zaspokajające podstawowe potrzeby społeczeństwa (zdrowie, higiena, transport)

A na artystów każdy zawistnik #!$%@? że nieroby dopóki nie nadejdą czasy gdy potrzebują nas zrozpaczone masy które nie widzą dalej niż kawał kiełbasy.

Artysta mógłby być robolem, robol nie mógłby być artystą, taka jest różnica, wrażliwości nie da się nauczyć.
‘Essential, or not?’ – survey dismisses the role of the creative industries during pandemic times.

In an article over the weekend, Singapore’s The Sunday Times revealed the results of a survey on people’s perceptions of essential jobs during a pandemic.


In the poll, the paper asked #!$%@? to rank what they saw as the most essential and non-essential jobs. The ‘top five essential jobs’ were taken by healthcare workers, cleaners, essential retail,
@ShineLow: ale akurat w tym zestawieniu artysta zupełnie nie pasuje. Artysta to jest zawód, który zaspakaja podstawowe potrzeby społeczne (wyższe lub częściej niższe). Pozostałe "zawody" mają sens w tym zestawieniu.
@piastun: nie, ale nigdy nie słyszałem żeby muzyka ta była tworzona przez artystę, disco polo to bardziej biznes XD

Ale rozumiem o co ci chodzi xd tyle że mi chodzi o teoretyczną "ważność" danego zawodu, artysta nie mógłby tworzyć bez roboli bo nie miałby budynku ani narzędzi z fabryki gdzie są robole, a robole bez muzyki teoretycznie by sobie dali radę ale bez jedzenia które zebrali z pola inni robole już
@Ponc3k: Wydaje mi się, że sporo osób pomija tu kontekt sprawy. Tę ankietę przeprowadzono w Singapurze, trwa właśnie proces znoszenia obostrzeń i wychodzenia z lockdownu. Odmrożenie gospodarki ma następować stopniowo więc najpierw oczywiście do pracy powinni wrócić ludzie najbardziej niezbędni społeczeństwu. Ankieta ma na celu ustalenie, kogo Singapurczycy chcą jak najszybciej znowu zobaczyć w pracy.

Zgadzam się z uwagami powyżej, że artyści są bardzo potrzebni cywilizacji jako takiej, ale w kontekście