Wpis z mikrobloga

Cześć Mireczki.
Czy ktoś z Was rozliczał w tym roku IP-BOX?
Jeżeli tak to jak ocenicie wasze doświadczenie?
Jeżeli nie to dlaczego? Co Was powstrzymało?

Ja rozliczyłem za rok 2019, jestem programistą pracującym na B2B, a najwięcej problemu sprawiła mi ewidencja. Wszystko konsultowałem z doradcą podatkowym, który się wyspecjalizował w tym temacie, ale ewidencja była w pełni po mojej stronie. Doradca tylko mi poradził co musi się w niej zawierać.

#programista15k #programowanie #ipbox #podatki #biznes #firma
  • 13
Wszystko konsultowałem z doradcą podatkowym, który się wyspecjalizował w tym temacie


@Cocomide: Mentzen?
Ja się cały czas zastanawiam - nie jestem programistą, raczej wdrożeniowiec-tester bym się nazwał. Ale piszę skrypty i rozwijam kod czasem, przy czym ceny p. Mentzena są grube i mi by się to niekoniecznie opłacało.
@alex-fortune: masz rację, nie będą uzasadniać żadnego poważnego researchu, bo taki też nie jest potrzebny aby skorzystać z IP-BOX. Wystarczy przekazanie praw autorskich co każdy Javoviec czyni poprzez pracę u jednego czy wielu pracodawców. Wiele artykułów w internecie wciska kit o tym jak to będzie i co trzeba zrobić aby skorzystać, natomiast najlepszym źródłem są interpretacje KIS, w których jasno określa się co programista robi i zadaje pytanie czy może użyć
@Cocomide z ciekawości jak mogę dopytać, poza doradztwem prawnym, już za samo rozliczenie przez księgową ile Cie to kosztowało? Pytam bo mi ostatnio wpadł zwrot podatku i chciałbym jakoś uczciwie to wycenić, póki co księgowa mi za to nic nie krzyknęła i wprost napisała że nic nie chce, aż mi głupio...
@Pr2speQ: i ma księgowa rację, jeżeli Ty się zajmowałeś stworzeniem ewidencji a ona jedynie rozliczeniem to jej praca polegała na obliczeniu działania A-B i wprowadzeniu na PIT/IP. Wstyd za to pieniądze brać :D Ale jeżeli ogarnęła Ci całą ewidencję na podstawie Twoich dokumentów to myślę, że jest to warte Twojej tygodniówki :)