Ta tutaj, produkowana w latach 1970-1977 nazwę wzięła od miejsca, gdzie prezentowano bezimienny prototyp sportowego auta na targach w 1967. Ludziom od razu wpadła w oko, więc zarząd firmy zdecydował się na produkcję nowego auta pod nazwą Montreal. Nigdy jednak nie była oferowana w północnej Ameryce.
Największe wrażenie robią opuszczane do dołu żaluzje nad lampami, gdy się włączy światła. Słupek C sprawia wrażenie posiadania wlotów powietrza, ale są one zamknięte, to tylko stylistyczny zabieg, gdyż silnik jest z przodu.
Pierwszy raz Alfa Romeo do użytku cywilnego zaproponowała silnik V8, zapożyczony z 33 Stradale i rozwiercony do 2.6 litra. Generował 200KM, przyspieszał do setki w 7.4 sekundy.
Z fabryki wyjechało 3917 pojazdów, wiele przetrwało do dzisiaj, bo tutaj Włosi przyłożyli się bardziej do zabezpieczenia antykorozyjnego i częściowo ocynkowali nadwozie.
Alfa ta nie odniosła dużego sukcesu, ponieważ paliła dość dużo, a w 1973 przyszedł kryzys paliwowy. Kosztowała w przeliczeniu na dzisiejsze pieniądze 46900 euro, w swoim czasie więcej niż Jaguar E-Type i Porsche 911.
@DerMirker: @Nitro_Express: @zdjecie_z_wenszem: Polecam obejrzeć odcinek Jay Leno's Garage. Widać tam wyraźnie, że to prawdziwe sportowe auto - spory silnik, niskie kompaktowe nadwozie. Dla mnie jest przez to jeszcze piękniejsza, bo uwielbiam tę sportową linię : )
@DerMirker: Długo żaden samochód nie robił na mnie takiego wrażenia jak zrobił Montreal. Kwintesencja tego czym chciałbym jeździć gdyby był w moim zasięgu.
Kosztowała w przeliczeniu na dzisiejsze pieniądze 46900 euro, w swoim czasie więcej niż Jaguar E-Type i Porsche 911.
@DerMirker: Ceny wyższej od Jaguara nie rozumiem, ale w przypadku Porsche to już zależy od tego jaki model i w którym roku. Po części cena jest uzasadniona.
Ta tutaj, produkowana w latach 1970-1977 nazwę wzięła od miejsca, gdzie prezentowano bezimienny prototyp sportowego auta na targach w 1967. Ludziom od razu wpadła w oko, więc zarząd firmy zdecydował się na produkcję nowego auta pod nazwą Montreal. Nigdy jednak nie była oferowana w północnej Ameryce.
Największe wrażenie robią opuszczane do dołu żaluzje nad lampami, gdy się włączy światła. Słupek C sprawia wrażenie posiadania wlotów powietrza, ale są one zamknięte, to tylko stylistyczny zabieg, gdyż silnik jest z przodu.
Pierwszy raz Alfa Romeo do użytku cywilnego zaproponowała silnik V8, zapożyczony z 33 Stradale i rozwiercony do 2.6 litra. Generował 200KM, przyspieszał do setki w 7.4 sekundy.
Z fabryki wyjechało 3917 pojazdów, wiele przetrwało do dzisiaj, bo tutaj Włosi przyłożyli się bardziej do zabezpieczenia antykorozyjnego i częściowo ocynkowali nadwozie.
Alfa ta nie odniosła dużego sukcesu, ponieważ paliła dość dużo, a w 1973 przyszedł kryzys paliwowy. Kosztowała w przeliczeniu na dzisiejsze pieniądze 46900 euro, w swoim czasie więcej niż Jaguar E-Type i Porsche 911.
Jest piękna.
#rzetelnafura -> obserwuj
#samochody #motoryzacja #carboners #alfaromeo #forzaitalia
źródło: comment_1590725880qVafX9e0ihod91QCCAqCu2.jpg
Pobierzźródło: comment_1590725999v0hFavoTG9KITyW3QQ682Y.jpg
PobierzPolecam obejrzeć odcinek Jay Leno's Garage. Widać tam wyraźnie, że to prawdziwe sportowe auto - spory silnik, niskie kompaktowe nadwozie. Dla mnie jest przez to jeszcze piękniejsza, bo uwielbiam tę sportową linię : )
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez autora
z tego co widzialem na necie, w USA od 55 tys eur sie zaczynaja.
same karoserie potrafia byc za 15 tys eur
Bo to był taki model na rynki amerykańskie, mający konkurować z ich muscle carami. Nawet nazwa modelu Montreal to sugeruje.
@DerMirker: Ceny wyższej od Jaguara nie rozumiem, ale w przypadku Porsche to już zależy od tego jaki model i w którym roku. Po części cena jest uzasadniona.