Wpis z mikrobloga

Mireczki!

Złapałem pierwszą gumę w moim #mtb i mam dylemat. Łatać dętkę, czy zamawiać mleko i robić tubeless?
Obręcze i opony przystosowane są pod tubeless, więc łatwo mogę przeskoczyć na ten system, ale... czy jest sens i na ile jest to dobre rozwiązanie?
Jestem zielony w temacie, z MTB dopiero zaczynam przygodę, nie będę uczestniczył w zawodach, #rower użytkuję na co dzień, leśne rajdy rekreacyjnie dwa razy w tygodniu i to też bez ekstremalnych zjazdów i dalekich lotów. Czy w moim przypadku nie będzie to bardziej problematyczne, niż złapanie gumy w dętce raz na jakiś czas?
  • 12
Mleczko trzeba raz na sezon wyczyscic i nalac nowego.


@r3pr3z3nt: Dolewasz nowego do starego, komu by się chciało to czyścić. Szczególnie że w rowerze który jeździ codziennie w tym dużo po asfalcie to i tak opona MTB starczy na dwa sezony.

czy jest sens i na ile jest to dobre rozwiązanie?


@infinityink: Jeżeli choć raz unikniesz dzięki temu #!$%@? się z wymianą dętki w terenie to warto.
@infinityink: abyś wrzucił mleko i zrobić tubelessy - musisz mieć dodatkowo odpowiednie opony. Ja już swoje koła zawiozłem do serwisu aby mi to zrobili i zabrałem je od razu. Bo okazało się, że moje nie koniecznie dobrze zagrają (mam na drucie, a powinny być zwijane) a nowych nie widziałem sensu kupować gdy jestem zadowolony z trzymania i bieżnik jest ok.
Oczywiście drutowane też można zrobić, ale mogą być jakieś tam problemy.
@dran2: Zajebista januszowska porada. A czyscic bedzie ten ktory nie chce jezdzic z oponami ze zlogami starego mleczka poprzyklejanymi nierowno do srodka opony, dodatkowo obciazajac kolo.
@dran2: A czy czasem #!$%@? się z ułożeniem opony do tubelessa, pompowanie jej 4 razy aż do porządku wskoczy, jakieś smarowanie wodą nie jest bardziej uciążliwe niż szybka wymiana dętki? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A czyscic bedzie ten ktory nie chce jezdzic z oponami ze zlogami starego mleczka poprzyklejanymi nierowno do srodka opony, dodatkowo obciazajac kolo.