Wpis z mikrobloga

#motocykle trochę #gorzkiezale

Otóż. Od jakiegoś czasu chodził za mną motocykl typu cruiser (taki w miarę nowy, max 3 letni), ale taki żeby też wyglądał względnie nowocześnie i nie na dziadkowóz. Myślę sobie tak, podobały mi się HD (sportster bo wciąż nie czuję się na tyle staro żeby jeździć jakim Electra Glide czy nawet Dyna), ale ostatnio przeczytałem na mirko, że to gówno. Drogie, gówniane, psują się i nic nie oferują. Mam kilku znajomych, którzy mają HD i raczej poza standardowym serwisem nic nie muszą naprawiać (dojechane używki to loteria więc pomijam). No więc skoro to takie gówno, a nie motocykl to stwierdziłem, że zrobię research wśród innych producentów. Sytuacja wygląda następująco:

1. Honda - ma w ofercie jeden model typu cruiser CMX500 Rebel. Raptem 500cm3 pojemności, nie musi być dużo mocy, ale jednak 500 to trochę mało. Odpada.
2. Yamaha - znowu tylko jeden model tego typu XV950R. Pojemność już akceptowalna, ale ten design... Kiepska linia, w porównaniu do starszych modeli to już w ogóle tragedia. Nie lubię jak bak tak sterczy, nie podoba mi się to.
3. Triumph - Bonnevile Bobber, fajny, podoba mi się. Nie ma w sprzedaży nowych, używek jak kot napłakał.
4. Kawasaki - znowu tylko jeden model, Vulcan S. Nie podoba mi się z wyglądu. Jedynie cena niezła bo 35k to dość mało.
5. Nieszczęsny HD - Sportster - kilka różnych konfiguracji, w zasadzie każda mi pasuje oprócz może wersji Low bo trochę dziadkowóz. Iron 883 lub Roadster (ten odpada bo siedziałem i siedzenie jest niewygodne), Iron 1200 (słaba kolorystyka, wysoka kierownica, zmiana na niską wiąże się z niemałymi kosztami).
6. Indian - odpada, trochę egzotyka u nas.

Reasumując, sytuacja na rynku cruiserów wygląda tak sobie. Ale uważam, że jeśli już coś miałbym wybrać to jednak HD ze względu na sporą gamę silników do wyboru, sporo ilość konfiguracji modeli, cena nie jest aż tak wysoka - w 50k można się zamknąć i to z pojemnością 1200. Sporym plusem jest dostępność częsci zamiennych.
  • 15
Milwaukee-Eight


@romanowy: chodzi o to, że ten silnik jest montowany w większych motocyklach, które są całkiem niezłe, ale do moich zastosowań (głównie dojazdy do pracy i przejażdżki, rzadko kiedy dalsze wyprawy) się nie za bardzo nadają bo są za duże. Dlatego jeśli chodzi o HD to zostaje mi któryś Sportser. Diavel ma dla mnie trochę zbyt futurystyczny wygląd.
@BratProgramisty: Pełna zgoda. Napisałem o nich bo miałem okazję jeździć i np street Bob z 107 jeździł spoko a Diavel S bardzo spoko ( ͡° ͜ʖ ͡°) Natomiast z mniej mocarnych sprzętów jeździłem na nowym Moto Guzzi V7 i też było ok. Trochę bardziej egzotyczne ale z jakichś wyprzedaży nie powinny mieć szalonych cen.
Honda - ma w ofercie jeden model typu cruiser CMX500 Rebel. Raptem 500cm3 pojemności, nie musi być dużo mocy, ale jednak 500 to trochę mało. Odpada.


@BratProgramisty: Strasznie gówniane amortyzatory krótki skok i miękkie. Bez problemu dobijają pod jednym człowiekiem na siedzeniu w dodatku słabe.

3. Triumph - Bonnevile Bobber, fajny, podoba mi się. Nie ma w sprzedaży nowych, używek jak kot napłakał.
Zobacz w UK tam na pewno są i