Wpis z mikrobloga

Mirki podpowiedzcie coś.
Segment 100m ( 50m góra - 1 sypialnia + 2 pokoje .... 50m dół- kuchnia z otwartym salonem)
Planuję montaż klimy
Początkowo myślałem o montażu w salonie. Tam najwięcej czasu bd spędzać, sypialnia wiadomo - noc.
Ktoś mi ostatnio zasugerował żeby zamontować na poddaszu bo i tak zimne powietrze będzie " schodzić ku dołowi " i będzie załatwiona sprawa całego domu.
Prawa fizyki się z tym zgadzają, ale czy tak w rzeczywistości bd ??
Myślałem o zwykłym splicie, ale jestem laikiem w tej kwestii dlatego wolę zapytać.

#klimatyzacja #klimatyzator #remontujzwykopem #budujzwykopem #dom #mieszkanie #budowadomu #budowlanka #remont
  • 12
@momo_s: I tak i nie. Fizyki nie oszukasz- zimne powietrza pójdzie w dół. Jest też druga strona medalu: cyrkulację powietrza, która jest kluczowa dla chłodzenia pomieszczenia jest wymuszana w pomieszczeniu, w którym masz zamontowaną jednostkę wewnętrzna. Z praktycznego punktu widzenia- robiłem tak nie raz i nie dwa, jeśli grasz z klientem w otwarte karty i zdaje sobie on sprawę ze wszystkich niedogodności takiego rozwiązania, to jest zadowolony.
@Opluty3 a czy jest jakaś opcja i nie kosztowałoby miliardów żeby klima znajdowała się na dole, tam chłodziła całość i doprowadzenie przewodu wentylacyjnego do sypialni żeby tylko to pomieszczenie było chłodzone (sypialnia znajduje się centralnie nad salonem)
@momo_s: Takie urządzenie zazwyczaj trzeba gdzieś ukryć. Powietrze jest rozprowadzane kanałami. Nie wiem na jakim etapie to masz, ale często później się to obudowuje gk, bo nie za bardzo jest co z tym zrobić.
@Opluty3 pytanko takie Mirku. Czy mogę włączyć jednostkę wewnetrzną niepodpiętą do jednostki zewnętrznej? Nie mam pilota i chciałem dopasować aplikację przez port ir a bez prądu ani rusz.