Wpis z mikrobloga

Dzisiaj zrobię szybką analizę $DIS. Kolejna firma z ER w tym tygodniu.

Nie jestem profesjonalistą, to jedynie moje podejście do tego jak otwieram pozycje. Bardzo możliwe, że wszystkie wnioski poniżej są błędne ( ͡° ͜ʖ ͡°)

TLDR Ich biznes jest mocno dotknięty przez kryzys, ale moim zdaniem jest za wcześnie na short.

Disney to potężna firma, niestety dla nich, większość z gałęzi ich biznesu w tym momencie traci kasę. Skupmy się na analizie poszczególnych gałęzi.

Filmy
Cała branża jest w strzępach. Produkcja nowych filmów stoi w miejscu, kina są zamknięte. Szczerze wątpię, żeby ludzie rzucili się do kin po ich otwarciu. Od dawna wiadomo, że jesień w kinach będzie krwawa, masa dużych premier została przeniesiona na ten okres. Filmy nie będą w stanie zarobić normalnych pieniędzy nawet gdyby ludzie poszli do kin i nie bali się Covid-19.

Parki
Tutaj chyba jest najgorzej. Zatrzymana produkcja filmowa nie przynosi im wielkich kosztów, a parki nie tylko nie zarabiają pieniędzy, dodatkowo tracą miliony. Disneyland to nie tylko parki. Statki wycieczkowe, przedstawienia i hotele też straciły wszystkich klientów. Nawet jeśli będą w stanie je otworzyć w maju, czy czerwcu to nie wydaje mi się żeby ludzie chętnie tam wrócili. Byłem w kilku parkach rozrywki i ciężko mi sobie wyobrazić miejsce gdzie łatwiej byłoby zarazić się Covid-19.

Telewizja
Wiadomości są nieciekawe, ale to tylko powierzchowne. Disney jest właścicielem ESPN, jak wiadomo wszystkie profesjonalne ligi sportowe zawiesiły rozgrywki, można by się spodziewać, że to zły znak. Jakiś czas temu jednak władze spółki ogłosiły, że spadki przychodów z reklam nie są aż tak duże jak oszczędności na kosztach produkcji i oprawy meczów na żywo. Dodatkowo sieci kablowe nadal płacą im pełną stawkę, co raczej nie potrwa za długo. Inne kanały telewizyjne radzą sobie świetnie, więc ogólnie branża TV jest dla nich pozytywem.

Disney Plus