Wpis z mikrobloga

Mirki, mam pytanko. Mieszkam w bloku, internet mam od MultiMedii po kablu koncentrycznym, w każdym pokoju mam gniazdko z koncentrykiem, ale tylko w jednym mam ich modem. Czy mogę dokupić swój własny modem, podłączyć go na drugim końcu domu do gniazdka z kablem koncentrycznym i do tego modemu potem podłączyć router? Da radę coś takiego zrobić, czy nie, bo muszę mieć modem od dostawcy? W sieciach jestem zielony, więc musicie tłumaczyć jak starej babce. Ewentualnie myślałem też nad zakupem lepszego routera, wi-fi repeatera albo AP np. Ubiquity UAP-AC-LR, żeby zwiększyć zasięg wi-fi (obecnie tracę zasięg po 5 metrach i 3 ścianach).
#siecikomputerowe #internet #informatyka #elektronika
  • 9
Czy mogę dokupić swój własny modem, podłączyć go na drugim końcu domu do gniazdka z kablem koncentrycznym i do tego modemu potem podłączyć router? Da radę coś takiego zrobić, czy nie


@qiuas12345: Nie bo masa powodów. No i po co inwestować w coś co jest zależne od twojego dostawcy netu.
Jesli nie możesz pociągnac skrętki a potrzebujesz "kabel" to moze taki niewidoczny swiatłowód
Albo radiowo, router w tryb repeatera lub tak
@kopyrta: Router i tak niestety muszę wymienić, bo mój obecny ledwo zipie. Polecisz jakiś router, do którego będę mógł podłączyć komputer, konsolę oraz TV poprzez Ethernet 1gbps? Są routery stricte pod kabel, bez wi-fi? Podłączyłbym wtedy 3x urządzenia kablem, a 4 port by szedł do AP, by mieć wi-fi.
A co do AP, czemu AC-LR nie jest dobrym pomysłem do mieszkania? Zwykłe wersje na pewno wystarczą? Jakieś konkretne modele masz na
@qiuas12345: zostawiasz modem dostawcy, przełączasz go w tryb bridge (sam albo dzwoniac do nich) do niego podlaczas swoj nowy i tam ustawisz co chcesz i jak chcesz
router bez wifi znajdziesz ale są mniej popularne do zastosowan domowych nic nie szkodzi miec router z wifi i AP czy drugi router i te same nazwy sieci/hasla
jaki konkretnie router to ja nie doradze bo dawno nie szukalem ale bym sie sugerowal zaleceniami