Wpis z mikrobloga

#vr #htcvive #oculus
nie wiem ogolnie ktos ma chce sie podzielic recenzja? moze #ps4vr
z ps4vr korzystalem, no niewyogdne strasznie no i odczucia, imo słabe.
Pytanie czy hrc/oculus zaoferuje wiecej, oraz jak tam z cenami, nadal drogo czy cos potaniało?
no i ewentualnie w jaki celowac? (Bierzemy wszystkie pod uwage, nawet jak sa jakies noname)
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@yellowshadow: Ps4vr to najgorsze vr,lornetka,tracking,kontrolery. Vive/Oculuis pozwala ci na wszystko+modowanie gier. Cv1 dorwiesz za 1100zł max. Rift s za 2k od producenta. A vive za 1500 chyba.
  • Odpowiedz
z ps4vr korzystalem, no niewyogdne strasznie no i odczucia, imo słabe.


@yellowshadow: No niestety, psvr to sprzęt z 2016 roku, już wtedy był sprzętem mimo wszystko budżetowym, ale z braku realnej konkurencji(kolosalnie drozsze vive lub tez duzo drozszy rift) i dzięki temu popularności oraz bardzo dużej wygodzie podłączania i dużej ilości gier się sprawdzał, obecnie nie jest to sprzet specjalnie wart uwagi, mimo że sam hełm jest słaby to i tak największym problemem jest śledzenie (1 kamerka) i kontrolery.

Pytanie czy hrc/oculus zaoferuje wiecej, oraz jak tam z cenami, nadal drogo czy cos
  • Odpowiedz
@yellowshadow: Osobiście mogę polecić Oculus Quest.

* cena - różnie, na stronie producenta 2k, w polskich sklepach jakieś 2,3k

* tracking - świetny (inside-out czyli w oparciu o kamery wbudowane w headset), istnieje możliwość włączenia bezpośredniego trackingu dłoni dzięki czemu nie potrzeba kontrolerów (ale to jeszcze funkcja
  • Odpowiedz
@Raffael: @yellowshadow:

Mam rift s i dużo używałem questa. Aktualnie wole grać na rift s ponieważ:

Rift s ma trochę większe odświeżanie (80 vs 72)
Rift s ma dużo wygodniejszy sposób zakładania, headset lepiej przylega do twarzy, nie wpada tak
  • Odpowiedz
@MtEverest:

Rift s ma trochę większe odświeżanie (80 vs 72)


Przy graniu bezprzewodowym to i tak jest tyle klatek co monitor wyświetla (u mnie 60) + interpolacja
  • Odpowiedz
@Odpaleniec: Oculus Quest ma odświeżanie 72 Hz więc więcej klatek nie pokaże. Teoretycznie są jakieś tam hacki pozwalające na 90 Hz ale to nic stabilnego.

Jak grasz po kablu - Oculus Link - to sytuacja jest nieco inna bo to nie jest streaming i wtedy liczba klatek na monitorze nie gra roli.
  • Odpowiedz