Wpis z mikrobloga

@luxresh: automatów jeździ od groma 400+, już prędzej martwiłbym się że się xdrive wysra - niezależnie od mocy.

Tam szły dwa rodzaje automatów:
- zwykły hydrokinetyk ZF 6 biegów - który jest naprawdę w porządku jak na skrzynie z tamtych lat, bardzo niewielkim kosztem można samemu zmienić program skrzyni na #!$%@?ąc na xHP (stage 1/2/3) gdzie jest już kosa i dużo szybsze zmiany. Skrzynia stosunkowo tania w naprawiawie/serwisie/wymianie.
- dwusprzegłówka DCT
@luxresh: podobno tak, nie interesowałem się za bardzo xdrive bo tu gdzie kupiłem auto w ogóle nie wychodziły na ten rynek więc i tak nie miałem wyboru.

Tam jest jeszcze przede wszystkim różnica w silnikach. W pierwszych 335i szedł N54, później N55. Pierwszy jest dużo bardziej pancerny jak chodzi o naprawdę duże moce, ale ma trochę bardzo kosztownych i/lub upierdliwych problemów (elektryczna pompa wody, pompa paliwa wysokiego ciśnienia HPFP, wastegate rattle,
@luxresh: do 450-500 koni, zasadniczo bez różnicy przy czym N55 ma dużo tańszy serwis i mniej problemów. Jeśli więcej to warto N54 przy wszystkich jego bolączkach.

Tylko na ulicę po samym sofcie stage 1 z gotowca od MHD, albo z mniej eleganckim fizycznym chipem JB4 już jest to bardzo szybkie auto gdzie przy 360-380 koniach jedzie równo z 450 konnym nowym mustangiem z V8
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@luxresh: miałem 335i ale rwd, n54 łatwiej dostać i łatwiej zrobić na te 500km. Okolice 500km u mnie kosztowały około 12.000€ ale to był rok 2011 także kawał czasu temu. Standardowe rzeczy typu pompa, wtryski, cewki i jeździsz. Co do automatów to mogłeś mieć dkg lub normalnego hydrokinetyka zf6hp w zależności od modelu i roku 26 lub 28. Skrzynia wytrzymuje spokojnie 800NM. Ja latałem na configu około 515hp i 780nm. M5
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@damian_co_dalej: to odwieczny problem BMW i z xDrive nie ma nic wspólnego. Ludzie pakują do tego auta niedopuszczone przez producenta rozmiary opon, dystanse, inne zawieszenie sklejone z trzech różnych firm. Zbieżność tutaj nawet nic nie pomoże, jak ktoś śmiga na zestawie felg i opon które nie mogą w ogóle na tym aucie być założone.
@luxresh: Mam n55 z Xdrive i skrzynią zf6. Obecnie ma 330hp i 550nm. Skrzynia i xdrive znoszą to na razie dobrze ¯\_(ツ)_/¯. Miałem ją robić na 390hp i +600nm ale zrezygnowałem bo i tak za rok pewnie zmienię auto na mocniejsze.