Wpis z mikrobloga

#koronawirus #2019ncov
Może mi ktoś wytłumaczy (ale ktoś, kto się zna), dlaczego w sytuacji tak ogromnego zagrożenia biologicznego, jeszcze nikt u nas nie pozamykał granic, oraz nie wydał zakazu wyjazdów zagranicznych?

Jestem kompletnym laikiem, ale w przypadku zagrożenia nie mieści mi się w głowie jak można zezwolić na swobodny przepływ ludności. Wszędzie dookoła wybuchły bomby epidemiologiczne a my liczymy, że co? Nas wirus wspaniałomyślnie ominie?
Jeżeli ktoś musi wyjechać za granicę - niech jedzie, ale nie wraca aż epidemia się nie skończy. Ja rozumiem ekonomiczną tragedię, upadek turystyki, bankructwa itp itd. Ale w takim monecie, to chyba najmniej ważne.
  • 11
@Dzaa88: europa, 500mln ludzi. Zarazonych: kilkanascie tys (ok. 0.004%) - OGROMNE ZAGROZENIE.

Widocznie ogromnego zagrozenia nie ma. Druga sprawa - u nas jest tak malo przypadkow bo nie znalezli a nie dlatego, ze nie ma.
@kefas_safek: bez żadnych działań byś miał wzrost zarażenia o 2,6 co 6 dni.
Przyjmując 16 zarażonych w Polsce to masz po 2 miesiącach 225 tys. A po drodze załamanie się służby zdrowia, państwo zaczyna spełniać tylko częściowo swoje zadania więc pewnie już przy ok 100 tys zarażonych masz bardzo wysoka śmiertelność nie 3% ale 10% bo nie ma zasobów.

Nazywamy to prewencją. Ale byś narzekał jak by nie było wcale medialnego
@Dzaa88: Zamyka się nie granice, a miejsca gdzie ludzie się mieszają, zamknięcie granic dużo nie da bo chorzy i tak już są w Polsce, i to w ilości dużo większej niż oficjalne dane.
Co jest nie dobre to to że nie zakazali wszystkich imprez masowych i nie pozamykali szkół i uczelni. Bo to młodzi będą najwięcej roznosić tego wirusa, nie zdając sobie nawet z tego sprawy, często łapiąc go od kolegi,