Wpis z mikrobloga

Jak ja uwielbiam niekonsekwencję u Włochów.

W linii Segmentu B było jeszcze znośnie - Uno potem Punto I, II, II FL, GP, (potem gorzej) Punto EVO, Punto 2012, Punto xD
W segmencie C totalny bezsens - Bravo (Brava), Stilo, Bravo II, Tipo ... no shit sherlock! Każdy model musiał walczyć o renomę od nowa.
Segment A? 126, Cinquecento (500), Seicento (600) i znów 500 czyli ... Cinquecento. Aa no i jeszcze Panda, która tak trochę A a jednak trochę B.
A reszta to takie pojedyncze strzały - Tu jakiś SUV Freemont, jakiś crossover Sedici, jakiś Roadster 124, potem jakieś coś niby średniego ale jednak Bravo w Kombi na wypasie czyli Croma (choć to starsza konstrukcja niż Bravo II). Typowo Włoskie danie. Gdy Niemcy tłuką Polo I, II, III, IV... Golfa I, II, III, IV, Passata, Touarega, Tiguana to oni każdy samochód totalnie od 0.

Jednak właśnie w segmencie A się opamiętali i znów poddali 500-kę liftingowi. Bo to nie nowy model (chociaż niby nowy). Ale głęboki lifting, którego było trzeba. Widać, że na karoserię nie mają pomysłu i póki się ta kulka sprzedaje to jest ok. Poprawili "wyraz twarzy" no i najważniejsze - zrewolucjonizowali wnętrze. Wyszło to współcześnie - kierownica, brak guziczków i tablet na środku. Standard.

Podoba się Wam?

#samochody #motoryzacja
NicoRosberg - Jak ja uwielbiam niekonsekwencję u Włochów. 

W linii Segmentu B było...

źródło: comment_1583413117qFp0gGzO0yJjBWFpCJZBnB.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
@NicoRosberg: croma to bravo w kombi? Masz ty godność? Przecież to jest płyta podłogowa i zawias taki sam jak saab 93, alfa 159, vectra c. To jest mega udany samochód i konstrukcja. Croma ma nawet stacyjkę jak Saab....
  • Odpowiedz
Wygląda fajnie, lepiej niż w starym 500 ale ten dotyk mi nie pasuje. Podczas jazdy łatwiej jest nacisnąć przycisk niż na ekranie się koncentrować.
  • Odpowiedz
@NicoRosberg:

nowa 500tka to zupelnie nowe auto - Panda to jak najbardziej segment A - a z niekonsekwencja i kompletnyn brakiem budowania marki i wizerunku sie opamietali dokladnie wtedy jak po kilku latach trzepania Chryslerow jako Lancie i Lancii jako Chryslerow z tego zrezygnowali - no i wrocili do korzeni nie tylko z Fiatem ale tez z Alfa robiac Giulie zamiast badge engineering i tuning Fiatow. Jezeli chodzi o polityke
  • Odpowiedz
@NicoRosberg: tak w ogole to z zapowiedzi to w 2025 bedzie Fiat 126 ktory ma byc produkowany w Polsce. 126 ma nawiazywac do 126 lat istnienia firmy i teoretycznie bedzie bazowac na pokazanym koncepcie Fiata 120 :) zobaczymy czy im to wypali bo poki co w kazdej chwili moga zmienic plany czy koncepcje.
  • Odpowiedz
@emasele: Wiem ale chodzi mi o kwestie podobieństwa i wnętrza. Ja wiem, że to nie jest nic wspólnego z Bravo. @ArpeggiaVibration: No i o tym mówię. Zamiast machnąć Seicento to machną 126... fajna konsekwencja ;p Ciekawe co zrobią z następcą Punto o ile się pojawi.
  • Odpowiedz
@NicoRosberg: Seicento machna jako nastepnce 500 a 126 bedzie nastepca Pandy. Moze bedzie sie nazywal Panda a nie 126 :) ja nazywam to 126 bo 120 pokazali na 120 lecie firmy wiec jak go wypuszcza w 2025 to moze byc 126... ale nie musi.

Jezeli bedzie cos nawiazywalo do ich dziedzictwa to pewnie beda nazywac to jak kiedys chociazby Fiat Abarth 124. Punto tez niewykluczone ze powroci. W kazdym razie
  • Odpowiedz
@kmt187: po to żeby poczuć się jak w rasowej wyścigówce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
przy kierownicy jest czy w tunelu środkowym? czy to jest 500 na prund i jeszcze gdzieś to schowali
  • Odpowiedz
@NicoRosberg: To nie jest lift, tylko nowy model. Tutaj płyta już jest skonstruowana tylko pod napęd elektryczny. Teraz będą budowane równocześnie dwa różne 500. Dopóki będzie sens, to będą klepać tego spalinowego, a potem arrivederci.
  • Odpowiedz
@DanielAquarius: pod pewnymi względami wolę poliftowa stara 500 - szczególnie 500s - ma fajne wnętrze, dużo lepsze siedzenia, digitala i brak tej mydelkowej listwy w kolorze lakieru na desce rozdzielczej plus dwucylindrowce które brzmią jak oryginał z lat 50tych w tym w wersji 100 konnej z 6 biegowa skrzynia. Dla mnie lepsze :) no ale trzeba iść z duchem czasu a w Europie spalinowe auta już długo nie pobędą
ArpeggiaVibration - @DanielAquarius: pod pewnymi względami wolę poliftowa stara 500 -...
  • Odpowiedz