Wpis z mikrobloga

Mireczki, mam ostatnio problem ze swoim autem. Im zimniej tym gorzej odpalić, dopóty nie osiągnie jako takiej temperatury gaśnie, trzeba parę razy go odpalać wariują mu obroty, nie ma mocy, czasem robi kangura, a jak włączę klime, czy podgrzewanie szyb to już w ogóle tragedia. Jak jest ciepły, problemy praktycznie nie występują. Może poza tym że czasem falują obroty na biegu jałowym. Każdy mechanik właściwie mówi co innego. Jeden że może wtryski od benzyny, drugi znowu że na pewno głowica i trzeba robić remont za 2k. Samochód to ford mondeo mk3 2.0 145km z LPG, zastanawiałem się czy to gaz nie rozwala mapy benzyny, ale chyba nie, bo po odłączeniu klem na noc i jeździe na benzynie jest tak samo, podobno w tych silnikach trzeba ręcznie robić luzy zaworowe, może to być przyczyną? Błąd na komputerze był jeden, sonda lambda za bogata mieszanka. Jakieś pomysły? Lub ogarnięty mechanik na #slask #sosnowiec #katowice #dabrowagornicza #mechanika #mechanikasamochodowa #lpg
  • 30
  • Odpowiedz
@patryk747: świece i cały układ zapłonowy? Najprościej i najtaniej od tego zacząć. Ogólnie iść tropem zbyt bogatej mieszanki. Na obu paliwach jest tak samo?
  • Odpowiedz
@patryk747: Wszystko tak po prawdzie to może być trywialne albo faktycznie kompresja i zawory popalone, ale jak zawory popalone to ten teges nie będzie 2 tys na gotowo.

Wpadnij na diagnostykę do mnie i zobaczymy. Stodoła Serwis Jaworowa 12 Sosnowiec.

Jak faktycznie popalone zawory to się nie martw niedługo i tak nie odpalisz
  • Odpowiedz
@patryk747: jakby to były luzy zaworowe to jednocześnie musiałbyś być głuchy jak pień bo silnik już tak głośno by klekotał na zimnym że w zasadzie tylko typowy różowy pasek by to zignorował
  • Odpowiedz
@patryk747: U mnie w Saabie kiedyś problemem okazał się reduktor LPG.
Reduktor przepuszczał gaz.

Po nocy (jak tylko zaczynało się robić chłodniej) długo kręcił. A później w zimie w ogóle nie odpalał.
Skutkiem było chyba to, że gaz zalewał kolektor i robiła się zbyt bogata mieszanka.

BTW: Pół auta było prawie rozebrane, świece, komputer etc... A to była pierdoła. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@Kisiol wymieniałem tylko świece, kabli i cewki nie ruszałem. Ostatnio psikalem wodą po kablach, Januszowe sprawdzanie czy nie ma przebicia. Nic takiego nie było. Czasem też na chwilę rozłącza LPG, zdarza się to rzadko, ale jednak. Może rzeczywiście to kable lub cewka
  • Odpowiedz
@patryk747: jak elektrykę wyeliminujesz i nie poprawi się to sprawdź przepływomierz. Można go próbować umyć lub wymienić, on też może powodować problemy ze składem mieszanki.
  • Odpowiedz
  • 0
@Samael16 wiele osób mi podpowiada wymianę świec i kabli. Od tego zacznę, jeżeli nie będzie poprawy przyjeżdżam do Ciebie. Jeżeli rzeczywiście są wypalone zawory, to na jaką kwotę trzeba się szykować? Przy okazji, gdybyś mógł podpowiedzieć, pod ten silnik muszą być kable oryginalne czy mogą być jakieś dobre zamienniki? Mondeo 2.0 i niestety LPG.
  • Odpowiedz
@patryk747 problemy w aucie z gazem? To nie jest możliwe. Gaz się zakłada, reguluje raz na dwa lata i zapomina, przypomina się przy dystrybutorze.
Musiało Ci się coś pomylić.
  • Odpowiedz
  • 0
@Pangia o.k wielkie dzięki w takim razie za pomoc. Wymienię najpierw kable i świece potem do fachowca niech sprawdzi luzy. Mam tylko nadzieję że zawory nie są wypalone.
  • Odpowiedz