Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 73
Zapewne znacie mosty pontonowe wykorzystywane przez wojsko. Umożliwiają one przetransportowanie jednostek przez przeszkodę wodną taką jak rzeka w dość krótkim czasie. Sprytni kolejarze ze Szczecina podchwycili ten pomysł i stworzyli prototyp nowej nawierzchni tzw. "nawierzchni pontonowej". Ubytki tłucznia uzupełnia się wodą tworząc małe baseny. Jak wiadomo drewniane podkłady kolejowe z łatwością będą utrzymywać się na powierzchni wody. Dzięki temu pociąg może bezpiecznie po niej przejechać. Póki co "nawierzchnia pontonowa" jest ułożona na odcinku testowym linii 406 ale wyniki obserwacji są bardzo obiecujące. Poniżej kilka zdjęć z odcinka testowego.

#100twarzykolejarzy #kolej #pkp #pracbaza #heheszki #szczecin
leszkuuu - Zapewne znacie mosty pontonowe wykorzystywane przez wojsko. Umożliwiają on...

źródło: comment_15828218697IjZVjyYIBcuUgJDDwUBL1.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
@leszkuuu potwierdzam. Nowatorski sposób zabezpieczenia bezpiecznego przebiegu pociągu na wychlapach i newralgicznych odcinkach. Warto dodać że nawierzchnie pontonowe mają być zastosowane na wszystkich liniach gdzie prędkość maksymalna będzie wynosiła mniej niż 90 km/h że względu na mniejsze koszty utrzymania.
  • Odpowiedz
@leszkuuu: no ale widać że wstawki już czekają, wymiana szyn na newralgicznym odcinku powinna rozwiązać problem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No w krytycznym wypadku jebnie się podbicie i będzie git. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@isea: szyny tam leżą bo będzie wymiana całej nawierzchni. Inwestycja już trwa . Robiliśmy tam geotechnikę głównie ze względu na te wychlapy. Nie chcę niczego przesądzać ale raczej skończy się wzmocnieniem. W niektórych miejscach nie obędzie się bez pali.
  • Odpowiedz