Wpis z mikrobloga

XD tak dziala socjalizm. Zabrac kierowcom, dac na kolej i niech mi ktos powie, ze kierowcy to nie skarbonka bez dna dla tej hydry nienasyconej. Nikt nie chce jezdzic koleja? XD nic nie szkodzi, i tak wam zabierzemy, tfu.

https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-rynek-paliw/wiadomosci/news-wyzsza-oplata-paliwowa-wiekszy-haracz-na-kolej,nId,4350550

#kolej #pociagi #samochody #motoryzacja #bekazlewactwa #bekazpisu
  • 39
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pociongowy: xD


@starypijany123: xD


@sylwke3100: przy obecnym poziomie technologii moznaby zmiennymi w czasie rzeczywistym oplatami sterowac ruchem, ogolnie prywatyzacja drog moglaby rozwiazac wiele problemow z korkami na czele.

@Student_AWAS: No właśnie wręcz przeciwnie mogła by wygenerować nowe poza tym nie da się sterować opłatami gdzie na jednym obszarze miesza się kilku zarządców - szczególnie w miastach byłby problem gdzie dochodzi do zazębiana się dróg miejskich, powiatowych, wojewódzkich. Dziś
@sylwke3100: dac, by sie dalo, ale tu grzeba by najlepiej uregulowac to prawnie, dlatego obecny system, choc nie idealny, to jednak dziala.

Co do prywatnych drog to zapewne powstalaby jakas metoda miesiecznego abonamentu ¯\_(ツ)_/¯
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sylwke3100: dac, by sie dalo, ale tu grzeba by najlepiej uregulowac to prawnie, dlatego obecny system, choc nie idealny, to jednak dziala.


Co do prywatnych drog to zapewne powstalaby jakas metoda miesiecznego abonamentu ¯_(ツ)_/¯

@Student_AWAS: No nie działa. Gdyby działał cały świat by go stosował a jednak w większości wypadków drogi są dotowane przez władze lokalne czy ponad lokalne z wyjątkiem autostrad.
@sylwke3100: to nie jest do konca prawda, bo istnieja male, prywatne drogi, ktos w Anglii ma taki 1.5 km odcinek i bierze myto, to jest mozliwe.

Natomiast obecnie tak - wiekszosc jest dotowana, ale z koleja jest jeszcze gorzej - nie wiem koreanscy i japonscy przewoznicy, ale w Usa, Francji czy Niemczech pasazerskie przewozy przynosza straty.

Nie wiemvjak jest w uk, bo tam kolej jest prywatna i CHYBA tam nawet zarabia
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sylwke3100: to nie jest do konca prawda, bo istnieja male, prywatne drogi, ktos w Anglii ma taki 1.5 km odcinek i bierze myto, to jest mozliwe.


Natomiast obecnie tak - wiekszosc jest dotowana, ale z koleja jest jeszcze gorzej - nie wiem koreanscy i japonscy przewoznicy, ale w Usa, Francji czy Niemczech pasazerskie przewozy przynosza straty.


Nie wiemvjak jest w uk, bo tam kolej jest prywatna i CHYBA tam nawet zarabia
estem ciekawy jak wypadają drogi bo przecież ich funcja jest taka sama - przynosić korzyści społeczne więc nikt nie liczy czy to się w bezpośrednim rozrachunku równoważy szczególnie patrząc że jednak dróg jest o wiele więcej niż siatki kolejowej.


@sylwke3100: jak mówię, kiedyś śledziłem temat i dróg prywatnych, małych dróg prywatnych, niekoniecznie w miastach, jest całkiem sporo i jednak się to opłaca. Ktoś o to dba, łata dziury etc, etc. Podobnie
@Student_AWAS: Gdyby czasowo wychodziło tyle samo, to bym pojechał samochodem. Jeśli mam jechać 2,5 godziny zamiast prawie 5 dodatkowo wkurzając się na ruch, to chyba wybór jest prosty? Tak mi się wydaje przynajmniej. Z tymi dużo gorszymi warunkami to też nie przesadzaj bo to nie XX wiek i mamy na torach naprawdę porządne składy. Najgorsze co teraz spotkasz w drugiej klasie to przedziałowe stare wagony pierwszej klasy. Na popularnych trasach między