XD tak dziala socjalizm. Zabrac kierowcom, dac na kolej i niech mi ktos powie, ze kierowcy to nie skarbonka bez dna dla tej hydry nienasyconej. Nikt nie chce jezdzic koleja? XD nic nie szkodzi, i tak wam zabierzemy, tfu.
@Student_AWAS: Każdy Polak płaci haracz na drogi a jakoś o tym kierowcy nie wspominają. Miliony (a w sumie to miliardy) idą z budżetów gmin, powiatów, województw.
Także sporo ludzi płaci koszty tej opłaty paliwowej w cenach produktów czy usług bo przecież towary trzeba dowieść do sklepów, magazynów, fabryk.
Jakbyśmy skończyli dotować drogi to się okaże że połowy Polaków nie będzie stać jeździć jak będą musieli osobno płacić.
@Student_AWAS: coś ci przeszkadza prawaku? Gdyby nie socjalizm to ludzie dalej byliby wyzyskiwani przez tych złych kapitalistów. ( ͡°͜ʖ͡°)
@Piwniczny_haker: Jakby działał kapitalizm to większości Polaków nie było stać wyjechać z garażu bo za każdą drogę by płacili osobno a tak całe państwo począwszy od opłaty paliwowej po Mietków placscycj podatki pit w Pcimiu dolnym składają się na drogi. Czyli socjalizm w pełnej krasie.
@sylwke3100: @starypijany123: z drog korzystam codziennie. Pociagiem jechalem chyba w 95 roku, nie polecam.
Trzeba spojrzec prawdzie w oczy - skonczyc z modernizacja kolei, zostawic tylko przewozy towarowe i inwestowac w drogi.
@Student_AWAS: Przecież drogi idą miliardy złotych, skoro drogi są takie kapitalistyczne i super to może skończymy dokładać i niech zadziała wolny rynek?
@kmt187: a dlaczego? W Usa jest tylko cargo + amtrak by utrzymywac tory w dobrym stanie.
@niemamnasmsy: na obecna chwile - moze byc. Ten system dziala w miare sprawnie, jest jasny i powszechny, co nie znaczy, ze nie mozna lepiej, ale to inny temat.
@Karatte: xD a co sie zmienilo, jak czas przejazdu podobny a komfort jak w autobusie.
@sylwke3100: mozna tak zrobic ¯_(ツ)_/¯ bo drogi sie utrzymaja. Kolej - watpie.
@Student_AWAS: Większość się nie utrzyma. Widać za mało jeździsz samochodem by zdawać sobie sprawę że drogi nie kończą się na autostradach i ekspresówkach
@sylwke3100: przy obecnym poziomie technologii moznaby zmiennymi w czasie rzeczywistym oplatami sterowac ruchem, ogolnie prywatyzacja drog moglaby rozwiazac wiele problemow z korkami na czele.
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-rynek-paliw/wiadomosci/news-wyzsza-oplata-paliwowa-wiekszy-haracz-na-kolej,nId,4350550
#kolej #pociagi #samochody #motoryzacja #bekazlewactwa #bekazpisu
Co ty bredzisz? XDD
Przypominam tylko, że zawsze cała kasa była pompowana w drogi, w kolej szło zawsze mało w porównaniu do dróg
Także sporo ludzi płaci koszty tej opłaty paliwowej w cenach produktów czy usług bo przecież towary trzeba dowieść do sklepów, magazynów, fabryk.
Jakbyśmy skończyli dotować drogi to się okaże że połowy Polaków nie będzie stać jeździć jak będą musieli osobno płacić.
@Piwniczny_haker: Jakby działał kapitalizm to większości Polaków nie było stać wyjechać z garażu bo za każdą drogę by płacili osobno a tak całe państwo począwszy od opłaty paliwowej po Mietków placscycj podatki pit w Pcimiu dolnym składają się na drogi. Czyli socjalizm w pełnej krasie.
Czyli na stacji wyjdzie na 0 i nie będzie żadnej podwyżkii
@Piwniczny_haker:
@sylwke3100: @starypijany123: z drog korzystam codziennie. Pociagiem jechalem chyba w 95 roku, nie polecam.
Trzeba spojrzec prawdzie w oczy - skonczyc z modernizacja kolei, zostawic tylko przewozy towarowe i inwestowac w drogi.
@Student_AWAS: i wszystko jasne
@Student_AWAS: Przecież drogi idą miliardy złotych, skoro drogi są takie kapitalistyczne i super to może skończymy dokładać i niech zadziała wolny rynek?
@niemamnasmsy: na obecna chwile - moze byc. Ten system dziala w miare sprawnie, jest jasny i powszechny, co nie znaczy, ze nie mozna lepiej, ale to inny temat.
@Karatte: xD a co sie zmienilo, jak czas przejazdu podobny a komfort jak w autobusie.
To wiele wyjaśnia
@Student_AWAS: Większość się nie utrzyma. Widać za mało jeździsz samochodem by zdawać sobie sprawę że drogi nie kończą się na autostradach i ekspresówkach
@starypijany123: xD
@sylwke3100: przy obecnym poziomie technologii moznaby zmiennymi w czasie rzeczywistym oplatami sterowac ruchem, ogolnie prywatyzacja drog moglaby rozwiazac wiele problemow z korkami na czele.