Wpis z mikrobloga

Kto wie czy da się przeszczepić centralną wiązkę elektryczną ze skrzynką bezpieczników (po stronie kierowcy) z Golf 4 1.9 TDI ASZ do Golf 4 1.8 AGN 125KM z tego samego roku (1999)? Zaznaczam, że AGN to benzyniak.
Teść po znajomości ma do kupienia takiego golfa (za 800zl) ze spaloną skrzynką bezpieczników (szybko zgaszony pożar) i jedyna dostępna wiązka z nie-uciętą skrzynką to wlaśnie od ASZ (190zl). Chce mu się to samemu dłubać, robił już takie rzeźby, ale zanim zacznie chce mieć cień szansy przyjęcia się przeszczepu.

W katalogu mam oznaczenie 1J0-971-051 i widze, że wiązki różnią się ze względu na rocznik (zakresy vinów), ale nie na konkretne silniki. W aso sprawdzałem - jest ta wiązka, ale za 12000zl (tak, tak, 12k PLN).

Ktoś coś? Tylko proszę bez wzmianek, że auto to złom, a przeszczep - cebula, bo to wiem. Tak samo jak wiem, że auto za 800zl jest warte takich 3-4 dni pracy na przeszczep. I tak, wiem, że ta wiązka rozchodzi aię po całej kabinie i po drugiej stronie grodzi.

Można liczyć, że kollry przewodów będą się zgadzać w razie sztukowania?
Dzięki

#mechanikasamochodowa
  • 6
@dict: trudno ocenić - na pewno wiele elementów będzie się zgadzać. Ja np w oplu benzynie mam ikonkę grzania świec żarowych. Nie sądzę by producent - w tym wypadku VW robił całkiem inne skrzynki dla diesla i dla pb. Nie lepiej na złomie wydłubać taką wiązkę? Lub chociaż zdjęcia porobić by wiedzieć z czym ma się do czynienia.
@dict: Chyba czas jednak odwiedzić jakieś forum golfa 4. Z innego silnika TDI nie podejdzie? Było ich chyba 3 rodzaje w wersjach 90,110, i 130km o ile się nie mylę. Powinny mieć te same skrzynki. Przy okazji passat, a3 i Ibiza też miały te silniki. Gdyby chodziło o ECU - no tu już na pewno będzie co innego, ale wątpię by drastycznie się różniły takie rzeczy jak właśnie bezpieczniki - producent