Wpis z mikrobloga

Chciałbym zacząć pracę jako rowerowy kurier Glovo, ale na stronie wyczytałem, że najpierw trzeba założyć swoją własną działaność gospodarczą i mam w związku z tym parę pytań, bo to dla mnie kompletna nowość. Obecnie studiuję i chciałbym dorobić sobie na boku.

1. Jaka forma opodatkowania dla takiej działalności byłaby najlepsza? Patrząc na to, że kosztów praktycznie żadnych nie będzie, myślę że postawiłbym na ryczałt, ale nie wiem jaka stawka przysługuje dla takiej formy zatrudnienia. Wydaje mi się, że byłaby to działaność usługowa i podatek wtedy wynosiłby 8,5%, z czego musiałbym się sam rozliczać na podstawie zarobków z wykonanych zleceń. Wolałbym jednak, żeby ktoś to potwierdził lub zaprzeczył jeśli się mylę.

2.Czy jeśli uznałbym, że ta forma zatrudnienia nie jest dla mnie to mogę się z tego wycofać bez jakiś większych komplikacji i np. zawiesić działalność i w zamian iść do innej dorywczej/stałej pracy na podstawie umowy o pracę lub zlecenie?

3.(ZUS) Rozumiem, że mogę skorzystać z ulgi na start a potem ewentualnie na preferencyjne składki Zus? Raczej wątpie że jako kurier zarobie wiecej niż 200 tyś w skali roku.

4. A może lepiej skorzystać z Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości? Moja uczelnia prowadzi coś takiego. Chociaż korzyści w moim przypadku nie wydają się nadwyraz atrakcyjnie w porównaniu z własną działalnością i są tylko odrobinę lepsze, +- użerania się z firmą pośredniczącą.

5. Jakieś inne porady jako to najlepiej rozwiązać, żeby zmaksymalizować zysk? #firma #praca #glovo #ubeareats #kurier #wolt #wlasnadzialalnosc #wlasnafirma
zaciekaw1ony - Chciałbym zacząć pracę jako rowerowy kurier Glovo, ale na stronie wycz...

źródło: comment_1582391469wvpJRiAYtPOqlK0x9fZzsi.jpg

Pobierz
  • 4