Wpis z mikrobloga

Ostatnio trochę śmiechnąłem z downsizingu. Niedawno zostawiłem mój samochód (e92 325i) w warsztacie we Wro - wymiana oleju i filtrów oraz krzyżaków wału napędowego. Ale jako, że musiałem w tym czasie być mobilny, kumpel pożyczył mi swojego VW Beetla 1.2 DSG. Przejechałem nim ok tysiąc kilometrów prawie wyłącznie autostradami z prędkościami zakresu 120-160 km/h. I spalanie z dystrybutora wyszło mi 11l/100km. I głupie/zabawne jest dla mnie to, że moje 3.0, 218KM na identycznej trasie pali 10l/10km. Tylko, że zakres prędkości moim samochodem w takich warunkach to 160-200km/h. Na plus dla Beetla świetny automat - w mieście robi fantastyczną robotę i naprawdę pozwala wycisnąć conieco z tego motorka.

Obydwa samochody miały podobną cenę zakupu ale mój jest 6 lat starszy.

#motoryzacja #downsizing #samochody #volkswagen #bmw i chyba #heheszki
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@wxx71 No ja na Europę nią jeszcze nie jeździłem, a że teraz ma klatki kubły i inne głupoty to raczej okazji nie będzie. Ale na polskich trasach wro-gda to tak w granicach 14l mi wychodziło, a tu płasko to wynik z Twoim byłby porównywalny. :D
  • Odpowiedz
@wxx71:
No cóż. Nie będę Was przekonywał na siłę. Może to poznańska szkoła jazdy i manual sprawiają, że uzyskuję takie wyniki.
  • Odpowiedz
ale nie jestem w stanie uwierzyc w 10 litrów przy 200kmh, nie ma #!$%@?.


@wxx71: ja nie wierzyłem w spalanie 6,5 litra benzyny z n42b18 ale przy trasach 100 - 120 kmph tyle robi, czasem mniej jak więcej na luzie jade.
  • Odpowiedz
@Jin oki, to powiedz przyjecielu jak jest z tym zawieszeniem z przodu w E92, kiedyś jeden mechanik jak szukałem dla siebie samochodu(jakieś 6 lat temu) bardzo mnie straszył: niby fajne ale skomplikowane i drogie w naprawach(ori bądź markowe zamienniki), prawda?
  • Odpowiedz
@TrionicSe7en:

Póki co wymieniałem tylko dwie tuleje z przodu - reszta zawieszenia jest oryginalna i w dobrym stanie. Muszę spojrzeć na rachunek ile to kosztowało. Ogólnie na pewno jest droższe w utrzymaniu niż popularne marki z tych lat ale bez przesady.
  • Odpowiedz
ale to nie działa w taki sposób....


@wxx71: to działa w "prawie" dokładnie w taki sposób, bo jest uzależnione od "obciążenia" aka. "części" maksymalnego momentu generowanego dla danych obrotów.
dlatego np czasami "opłaca się" zejść/przejść w region niższej sprawności bo o tyle ile zużyjesz więcej g/kWh to twoja ogólna moc będzie niższa, a co za tym idzie zużycie paliwa.
  • Odpowiedz