Wpis z mikrobloga

Niedawno okazało się, że będę miał bombelka (wychowam jak swoje chyba, że będzie czarne - to wtedy nie) i w związku z tym możliwe, że będę chciał zamienić swoje coupe (e92) na coś bardziej praktycznego. Stąd moje pytanie: jeździł ktoś z Was BMW e93? Zastanawia mnie różnica w prowadzeniu ze względu na mniejszą sztywność karoserii oraz większą masę - prawie 200kg różnicy. A możepowinienem rozważyć inny kabriolet 2+2 z hardtopem i sześcioma cylindrami?

#motoryzacja #samochody #pytanie #bmw
  • 13
@Jin: Wącki, jak ci wyszło że cabrio jest bardziej praktyczne?

Może i dach złożysz w 20 sekund ale w bagażniku naprawdę mało miejsca zostanie.Ja jeździłem krótką chwilę ale nie cisnąłem go bo to tylko 320i było i nie zdążyłem się przyzwyczaić. E92 jeździłem 10 lat później i trudno mi jest porównać obie wersje.
@cwlmod:

Nie potrzebuję bagażnika bo nie zamierzam nic w nim wozić - to raczej moje auto do zabawy. Tylko ciekawi mnie, czy kabriolet nie ma dużo gorszych właściwości jezdnych.
@Jin: nie jeździłem e92, za to e93 na sprężynach eibacha jeździ normalnie, na seryjnych też nie czułem, żeby były jakieś problemy ze sztywnością ¯\_(ツ)_/¯ Jedyne co, to zimą czasem potrafią skrzypieć uszczelki od dachu. No i różnica w masie pewnie będzie odczuwalna. Za to wożenie bombelka na tylnym siedzeniu z prędkością większą niż 50kmh według mnie jest niezbyt trafionym pomysłem.
@CzeXD:

Damn it. Nke lubię nak coś skrzypi. Jak mi ten pomysł nie wywietrzeje z głowy do wiosny to będę musiał sam sprawdzić jak to wygląda.
@Jin: Jak zimą woda wejdzie w uszczelkę i później zamarznie to nie ma #!$%@? żeby nie skrzypiało, jak jest sucho to wystarczy przesmarować 2 razy w roku jakimś preparatem do uszczelek gumowych (ogólnie polecany jest gummi pflege firmy einzett/nextzett, ja też w sumie go mogę polecić), elementy ruchome mechanizmu składania dachu ja smaruję zwykłym smarem litowym w sprayu.
@Jin: Jadąc z przodu w głowę aż tak nie wieje przynajmniej do 130kmh, dalej nie sprawdzałem, najbardziej zawiewa od tyłu czyli tak jakby dmucha pod pachy, ale zawsze można założyć osłonę na tylne siedzenia i dmucha mniej, tylko że wtedy z tyłu nikt nie usiądzie. Ogólnie jazda powyżej 100kmh bez dachu jest średnio przyjemna, bo zaczyna być głośno