Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki, mamy tu jakiegoś specjalistę motoryzacji lub znawcę Opla?( ͡° ͜ʖ ͡°) Chciałbym dowiedzieć się coś więcej o silniku 3.0 CDTI w Oplu Signum 2003r. (177KM), a szczególnie o problemie opadających tulei cylindra. Mam okazje zakupić ten model w fajnej cenie. Atrakcyjna cena nie jest spowodowana pozbyciem się złomu - bliska osoba zmienia furę i woli opchnąć go komuś aby dalej sprawiał frajdę z jazdy :) W rodzinie jest od 2012 roku(miał wtedy 205k), pierwsza rejestracja w 2008 a aktualny przebieg 265k. Jest coś czego mam się wystrzegać aby jak najdłużej się nim pobawić i wydłużyć żywotność? :)

#opel #signum #motoryzacja #auto #motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika
  • 6
  • Odpowiedz
@Berkel_88: przeleciałem dziś kilka stron internetowych, posty były zazwyczaj z lat 2007-12. Wymiana tulei rozwiąże ten problem oraz wątpliwości czy raczej chodzi o uszczelki pod głowica i niekorzystny bilans cieplny który ma wpływ na ich opadanie? :) w sensie, nawet jeśli tuleje byłyby wymienione na nówka funkiel to czy przegrzewanie się i tak przyczyni się do ich opadania? Z góry przepraszam za dość zagmatwane zdania, wiedzę opieram o to co dziś
  • Odpowiedz