Mam prośbę do #programista15k #programowanie #bazydanych Chciałbym przygotować dla szwagierki na wieczór panieński zabawną koszulkę, którą ona jako zajmująca się bazami danych zrozumie. Nie znam się w ogóle na tym, ale korzystając z googla wyskrobałem taką funkcję:
mysql> UPDATE ż y c i es z w a g i e r k i SET s t a n c y w i l n y = m ę ż a t k a WHERE w i e c z ó r _ p a n i e ń s k i = YES
Czy to dobrze napisałem? czy tu są jakieś kardynalne błędy? Czy to jest śmieszne w ogóle? (。◕‿‿◕。)
Sens taki, ze w tabeli o nazwie zycie danej osoby, w kolumnie stan cywilny, zmienic dane na mezatka, jesli w innej kolumnie wieczór panieński jest YES..
@takze_ten: Bez sensu robić tabelę dla danej osoby ( ͡°͜ʖ͡°) Powinna być zbiorcza tabela z ludźmi. Coś w stylu:
UPDATE ludzie SET stan_cywilny = 'mężatka' WHERE imie_nazwisko = 'tutaj imie i nazwisko typiary'; Jeśli chodzi o to że jest na wieczorze panieńskim to musiałaby być osobna tabela w stylu co dany człowiek robi w danym momencie no i historia stanów cywilnych ale to już raczej
@takze_ten: IF EXISTS (SELECT * FROM sys.events WHERE type desc = 'wieczor panienski') THEN DROP EVENT SESSION bycie panna GO CREATE EVENT SESSION ślub ON życie ADD EVENT ślub ADD EVENT wesele GO
'' bez spacji, bo mi apka italicsy robi jak.wstawiam bez spacji :-)
Chciałbym przygotować dla szwagierki na wieczór panieński zabawną koszulkę, którą ona jako zajmująca się bazami danych zrozumie. Nie znam się w ogóle na tym, ale korzystając z googla wyskrobałem taką funkcję:
mysql> UPDATE ż y c i es z w a g i e r k i
SET s t a n c y w i l n y = m ę ż a t k a
WHERE w i e c z ó r _ p a n i e ń s k i = YES
Czy to dobrze napisałem? czy tu są jakieś kardynalne błędy? Czy to jest śmieszne w ogóle? (。◕‿‿◕。)
Komentarz usunięty przez autora
DROP TABLE freedom;
xd
Komentarz usunięty przez autora
Coś w stylu:
UPDATE ludzie SET stan_cywilny = 'mężatka' WHERE imie_nazwisko = 'tutaj imie i nazwisko typiary';