Wpis z mikrobloga

Od pewnego czasu zmagam się z pewnym problemem w Peugeot 406 2.0 EW10j4. Jakoś pod koniec 2019 roku, po powrocie z pracy zobaczyłem w garażu że samochód zostawią za sobą białą ścianę.. Brak płynu chłodniczego, masło na korku oleju, nierówna praca, silnik nie osiągnął prawidłowej temperatury.. Od razu pomyślałem o uszczelce pod głowicą. Coś mi nie pasowało, bo uszczelka była wymieniana około 1,5 roku temu więc dla pewności kupiłem tester i okazało się że to nie uszczelka. Wymieniłem olej, kilka razy odpowietrzyłem układ chłodzenia, wymieniłem termostat i naprawiło się. Pojeździłem bez problemów, aż do wczoraj. Znowu ta sama sytuacja.. Co może być przyczyną takich problemów ?
#mechanikasamochodowa #motoryzacja
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Querly96 btw dzisiaj u siebie mialem sytuację, że był niski stan wody w zbiorniczku wyrównawczym, upg jest w porządku na mur beton, bo olej jest taki jaki byl i nie przybyło ani grama (ani zupełnie nic nie dymi), okazalo się że po prostu nagrzewnica była zapowietrzona, a że długo chodził obieg na nagrzewnice wczoraj (i przy okazji się trochę samoczynnie odpowietrzyl) to wystarczyło dolac plynu i teraz jest ok, upewnij się
  • Odpowiedz
@winsxspl: A w takim przypadku samochód nie powinien się grzać ? I test upg nie wykazałby tego ? Bo jeżeli silnik złapie już odpowiednią temperaturę, to szczerze mówiąc jest okej. Zajmuje mu to dużo czasu ale jest w stanie osiągnąć prawidłową temperaturę i trzymać ją. @winsxspl: W sumie ostatnio zauważyłem że nagrzewnica chodzi dużo gorzej, ale myślałem że ma to związek z tym że samochód wolno nabiera temperaturę
  • Odpowiedz
@Querly96: Znika ci plyn z chłodzenia? Termostat działa prawidłowo? Zacznij od prostych rzeczy.
W tym silniku masz też wymiennik ciepła miedzy olejem a chłodziwem, on też przy nieszczelności może dawać efekty mieszania plynu z olejem.
  • Odpowiedz
@Querly96 możliwe, że delikatnie cieknie nagrzewnica, płyn powolutku ucieka i dzięki temu nie czujesz w środku ciepelka, może niekoniecznie jest to uszczelka, a silnik może nie mieć mocy choćby z wilgoci (świeca, przewód czy cewka łapie przebicie, bo przecież ostatnio dosyć pada w Polsce). Trzeba wszystko sprawdzać i eliminować po kolei, co na pewno jest sprawne
  • Odpowiedz
@PDCCH: Płyn znikł, ale jak go uzupełniłem to teraz trzyma poziom. Termostat jest okej. Ten wymiennik ciepła to chłodniczka oleju ? Bo jeżeli tak, to rzeczywiście jest na schematach, ale ja nigdy nie miałem jej zamontowanej.
  • Odpowiedz
@Querly96: Test działa na tej zasadzie że jeżeli Ci się zabarwi to masz pewność że jest przedmuch, natomiast wynik negatywny nic nie mówi. Może być tak że przedmuch pojawi się w wysokiej temperaturze/przy wysokim obciążeniu.
  • Odpowiedz