Wpis z mikrobloga

ASDEK - magiczne słowo, które na kolei czasem przysparza sporo problemów, a dla postronnych to nie lada #ciekawostki

Tag do obserwowania #atencyjnymaszynista
Rzuć plusa dla zasięgu. Wiedza kolejową zawsze w cenie ʕʔ

Kiedyś znajoma zapytała mnie
Kto to jest ten Bombardier, ktory siedzi przy torach w tej ciasnej budce?
No kekłem srogo, że ktoś myśli że tam jest człowiek ale w sumie skąd miała bidula wiedzieć? ¯_(ツ)_/¯

To była jedna budka, ale przy torach można spotkać budę, która podpisana jest ASDEK. Co to kurde jest....
DSAT - mówi to Panu coś Panie Mirku? Detekcja Stanów Awaryjnych Taboru.
W torach mamy umieszczone czujniki, które sprawdzają, czy tabor jest sprawny, nie ma płaskich miejsc, gorących maźnic itp.
W komentarzu foto stanów awaryjnych oraz postępowania w przypadku ich występowania.
Po przejechaniu nad takimi czujnikami dyżurny ruchu dostaje informacje z systemu o tym, że wszystko jest OK lub nie jest. Jeśli nie jest, podaje mechanikowi konkretny kod stanu awaryjnego i wdrażane są odpowiednie procedury. Nikt nie lubi dostawać info o takich rzeczach, ale niektórzy na swoje życzenie otrzymują ostrzeżenia o gorących hamulcach bo hamują na czujnikach do zwolnień lub w innych przypadkach, a nad czujkami należy przejechać wyluzowanym składem.

A dziś \/
83 108 WYBICKI
11:51 Poznań Główny - Częstochowa Stradom 15:02
38 105 OSTERWA
16:03 Częstochowa Stradom - Poznań Główny 19:25

#100twarzykolejarzy #kolej #pociagi #pkp #intercity #podroze #poznan #czestochowa
Pociongowy - ASDEK - magiczne słowo, które na kolei czasem przysparza sporo problemów...

źródło: comment_InEnER2uk8cVaYcdOwaiAEfy60PSBh7j.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
@Pociongowy: Ta kartka jest niestety nieaktualna. Nie ma takiego stanu jak STOP PM.

ale niektórzy na swoje życzenie otrzymują ostrzeżenia o gorących hamulcach bo hamują na czujnikach do zwolnień lub w innych przypadkach


@Pociongowy: To trochę miejska legenda. DSAT nie wykrywa hamującego taboru, on porównuje temperatury zestawów/tarcz względem temperatury odniesienia. Zdecydowanie gorsze jest silne hamowanie PRZED czujnikiem, gdy hamulce nie mają czasu się wystudzić.
  • Odpowiedz
  • 0
@Ziner O tym tak jakby pisze, że mając zwolnienie zaraz za ASDEK ktoś mocno hamuje i dostaje ostrzeżenie.

Nie miałem do czynienia z takim stanem ale pewny jesteś że nie ma ostrzeżenia o Płaskich Miejscach?

@Losowylogin1234 Nie jestem w stanie odpowiedzieć bo nie miałem styczności z ostrzeżeniem jeszcze. Zawsze jak coś było to dyżurni od razu informowali ze swoich obserwacji.
  • Odpowiedz
O tym tak jakby pisze, że mając zwolnienie zaraz za ASDEK ktoś mocno hamuje i dostaje ostrzeżenie.


@Pociongowy: Napisałeś, że nad ASDEKiem trzeba przejechać wyluzowanym składem. A to nie jest prawda. Można przejechać wyluzowanym i ASDEK się uaktywni, a można przejechać zahamowanym i nawet nie mruknie.

Nie miałem do czynienia z takim stanem ale pewny jesteś że nie ma ostrzeżenia o Płaskich Miejscach?


@Pociongowy: OSTR PM jest, nie ma STOP
  • Odpowiedz
  • 0
@Ziner ok, dobrze że poprawiasz bo masz rację. Dzięki!
I fakt błąd na kartce. Miałem gdzieś poprawiona ale mi się zapodziala i nowej nie poprawiłem xd
  • Odpowiedz