Wpis z mikrobloga

Z takich ciekawostek mireczki to samoloty są w trzech ośkach ale nie x y z tylko ROLL YAW PITCH

A i zaskakująco autopilot umie prawie wszystko poza doprowadzeniem się z/na pas startowy tak zwane TAXI

teraz uwaga mam pomysla na moja prace zaliczeniowa, zrobię projekt systemu zautomatyzowania taxi i nazwe go złotówa XDDDD

#studbaza i tak trochę #lotnictwo nie bijcie mocno jak zgrzeszyłam tym wpisem, nie studiuje lotnictwa ani nic spowinaconego
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

teraz uwaga mam pomysla na moja prace zaliczeniowa, zrobię projekt systemu zautomatyzowania taxi


@PaulStanley: z 8 lat temu też robiłem na pracę zaliczeniową na magisterce z lotnictwa projekt automatycznego kołowania - już wtedy to nie było nic odkrywczego( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Rocky_Zuma_Skye: mam pomysła który w zamyśle jest dość banalny. ale to jest w kontekście autonomicznych systemów a nie tego co mamy obecnie. Zreszta nie musi działać, ja nie studiuje niczego związanego z lotnictwem - na zaliczenie muszę zeobic fikcje technologiczna związana z przyszłością

@positive_rate: i jaki był twój pomysł?
Ja chce coś takiego jak w wall-e, samolot jest kierowany po śladzie jak ten robocik XD tyle ze tak
PaulStanley - @RockyZumaSkye: mam pomysła który w zamyśle jest dość banalny. ale to j...

źródło: comment_2HeaDL50G1qf8niyEjyIRCApYPIJI8uX.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
i jaki był twój pomysł?


@PaulStanley: Podobny, system opierający się na zasadzie wykrywania czujnikami przy przednim kółku położenia linii kołowania. W prawdziwym środowisku do kołowania potrzeba tylu dodatkowych czujników ogarniających np. końcówki skrzydła że zamiast inwestować dziesiątki tysięcy euro w sonary lepiej przerzucić odpowiedzialność na pilotów.
Trochę jak z systemami automatycznego parkowania w nowoczesnych samochodach, niby istnieją takie rozwiązania ale ogarnięty kierowca zrobi to dwa razy szybciej;)
  • Odpowiedz
@positive_rate: a to okej. No to właśnie o tym myślałam XDDDD
Wiadomo ze lotniska potrzebowałyby restrukturyzacji ale generalnie jak już się zabierają są autonomiczne latanie bez użycia pilota (co już się dzieje), to w końcu i za to się zabiorą.
Bo właśnie w takim kontekście pisze o moim fiction design, jeśli mamy latające UAV od dość dawna które są w zasadzie autonomiczne to już daleko chyba nie jesteśmy od autonomicznych
  • Odpowiedz
Bo właśnie w takim kontekście pisze o moim fiction design, jeśli mamy latające UAV od dość dawna które są w zasadzie autonomiczne to już daleko chyba nie jesteśmy od autonomicznych samolotów.


@PaulStanley: Jak na to patrzę teraz z perspektywy użytkowej to daj spokój, zacznijmy może od autonomicznego metra, albo TIRów zamiast się za samoloty brać;) Główne lotniska w Polsce nie potrafią zaimplementować ILS cat II, czy procedur LVP które są
  • Odpowiedz
@positive_rate: no właśnie przy tym wszystkim system kołowania wydaje się być pestką XD przynajmniej jak w coś walnie to nie będzie wielkiego kwiku no chyba ze odwinie się taka akcja jak na Teneryfie x lat temu gdzie startujący samolot w----l się w ladujacy ...
  • Odpowiedz
ale to jest w kontekście autonomicznych systemów a nie tego co mamy obecnie.


@PaulStanley:

Obecnie masz w fabrykach automatyczne ciągniki które ciągną wózki z
  • Odpowiedz
@eeemil: nie wiem jaki to musiałby być giga wozek skoro te o których piszesz ciągną max 25t ale twój pomysł ofc o ile jest w teorii łatwiejszy o tyle nie wpisuje się w tytuł mojej pracy bo już zadeklarowałam na jesieni ze będzie i autonomicznych latających pojazdach XD a pushbacki latające nie są XD

Poza tym nawet biorąc pod uwagę ze mamy taki autonomiczny wózek, samolot nadal z definicji będzie
  • Odpowiedz
@PaulStanley: Gwoli ścisłości - roll, pitch i yaw, to właśnie odpowiednio obrót wokół osi: podłużnej (y), poprzecznej (x), pionowej (z). Pisanie, że nie ma osi xyz to trochę wprowadzanie w błąd
  • Odpowiedz