Wpis z mikrobloga

Ostatnio podczas podróży swoją Altea 1.6 MPI zauważyłem że temperatura silnika nie osiąga 90 stopni tylko wynosi max 50 a nawet i mniej. Podczas postoju na wolnych obrotach silnik nagrzewa się do 90 stopni ale jak ruszę to po paru minutach temperatura znowu spada. Co jebło? Termostat? Nagrzewnica? A może jeszcze coś innego? #motoryzacja #seat #mechanikasamochodowa
  • 15
ty tak naprawdę ? czujniki temperatury są w bloku a ten w zbiorniczku jest od poziomu płynu i działa zero-jedynkowo .


@gumon: Mam auto z tym silnikiem, stare Toledo. Przed zimą zawsze ubywa prawie litr płynu i jest na poziomie czujnika temperatury płynu przez co temperatura skacze.
Mój wujek ma takie auto jak op i ma to samo, płynu przed zimą ubywa ale nie aż tak dużo, oba nie mają czujnika
@aarahon mam akurat 1.6 mpi w Altea , nie ubywa żadnego płynu bo jest szczelny, przez jakiś czas miałem mały wycinek i nie miało to żadnego wplywu na odczyt temperatury ,jak jest za mało płynu to masz informację na desce, w Altea to jest czerwona dioda i signal dzwiekowy. Masz nieszczelny układ chłodzenia a jak faluje temperatura to walnięty termostat albo czujnik.
@aarahon może nieszczelność pojawia się na skutek spadku temperatury , mam ręczna klima i nie mam LPG , aha czasami warto zmienić coś tak banalnego jak korek.
@gumon: Mi się wydaje że to przez nietypowe użytkowanie auta gdzie przed zimą odpalam je raz na tydzień, dwa, wtedy nie potrzebuję jeździć, u wujka to samo.

W e46 mam to samo, całe lato sprawdzałem płyn i było spoko, w listopadzie nagle dolałem 0,5L i od listopada ciągle trzyma poziom.

Z tym że ciekawa sprawa, im dłużej od wymiany płynu tym mniej trzeba dolewać.

Do Golfa mk4 z 1.9 TDI przed
@Mateo87 tyłu fachowców a nawet żaden nie zwrócił uwagi Ci uwagi że mówisz o temperaturze płynu chłodniczego a nie silnika (,)
Jednakże pierwsze odpowiedzi prawidłowe, najprawdopodobniej termostat do wymiany