Wpis z mikrobloga

  • 0
#samochody #akumulator #lidl
Panowie i panie mam problem zostawiłem auto na światłach i po dwóch dniach niestety akumulator padnięty. Podłączyłem do prostownika z Lidla z możliwością ładowania 6v i 12v. Prostownik wykrywa akumulator 12v jako 6v. Podłączyłem go do ładowania i póki co pokazuje 6.8 i za nic nie chce się przełączyć na tryb 12v. Pytanie czy ładować go 6v i jak trochę się podladuje przełączyć na 12v o ile to ładowanie coś da czy może lepiej podpiąć kable z drugiego auta, odpalić z kabli i doładować trochę alternatorem i dopiero do prostownika ?
  • 11
  • Odpowiedz
@K_eM1: podpinaj do innego auta. Te prostowniki z lidla to są o #!$%@? roztrzaść. Ani moto nie potrafiło naładować, ani samochodu - jak się uprze na jakieś napięcie, to nic nie zrobisz. Osobiście wywaliłem po dwóch sezonach.
  • Odpowiedz
@K_eM1: pod prostownik na parę godzin, co godzinę sprawdzaj czy Aku nie robi się ciepłe (tak przez pierwsze dwie godziny) chyba że masz możliwość kabli to wtedy od kabli. I zrobić parę dobrych km i później pod prostownik :) ostatnio mi padł Aku z dnia na dzień. Bez żadnych wcześniejszych objawów, po prostu robił się super ciepły przy ładowaniu, no ale okazało się że ma już 8 lat( ͡° ͜
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
Z początku pokazywał naładowanie do 6v teraz jest 7.1 pozostanę chyba przy ładowaniu prostownikiem
  • Odpowiedz
@K_eM1: te prostowniki cyfrowe maja ten problem, ze jak wykryją za małe napięcie na akumulatorze to albo dają zły prąd bo myślą, ze to 6v albo w ogóle wywalają error i nie chcąc nic ładować. Najlepsze rozwiązania to tak jak koledzy pisali odpalić na kablach albo z dwójki i potem przejechać koło~20km(chociaż to może i tak okazać się za mało) albo wziąć prostownik analogowy
  • Odpowiedz
Nom na popych, ale jak już idzie po 12V to zostaw niech bije dalej. Niestety obawiam się, że jak akumulator na tych swiatłach zszedł do zera to i tak bedzie trzeba go wymienic
  • Odpowiedz