Wpis z mikrobloga

#kolej #pociagi #pkp #train #chodzimipoglowie

W starych pociągach elektrycznych bezprzedziałowych było takie coś, ze jak się on zatrzymywał to coś się włączało, jakiś rodzaj pompy, agregatu czy kompresora, który strasznie głośno pracował. Klekotał w taki charakterystyczny sposób.

Co to było za urządzenie i po jaką ch. tak hałasowało?
  • 14
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@deathcoder : ja bym powiedział, że wręcz przeciwnie

Podczas hamowania służbowego, ciśnienie w przewodzie głównym jest obniżane o 0,05 do 0,15 MPa – wówczas – kiedy ciśnienie w zbiorniku pomocniczym przewyższa ciśnienie przewodu głównego - zawór rozrządczy łączy zbiornik pomocniczy z siłownikiem hamulca. Przy hamowaniu nagłym (awaryjnym) ciśnienie jest obniżane do ciśnienia atmosferycznego. Odhamowanie hamulca następuje po ponownym podwyższeniu ciśnienia w przewodzie głównym


Odhamowanie hamulca następuje po ponownym podwyższeniu ciśnienia w przewodzie
@wogx: Nie miałem pojęcia :) czemu tego nie stosuje się w osobówkach? Bo za dużo czasu jak mniemam byśmy marnowali?

U mnie hamulce są sprzężone z wysprzęglaniem. Strzeli jedno strzela i drugie. Wszystko hydraulika.
@deathcoder: Tu masz cały wątek na ten temat, a tak w skrócie:

Najwazniejszymi cechami do wybrania pneumatyki sa:

- mozliwosc maksymalnego uzycia hamulca nie wkladajac w to sily fizycznej

- w razie awarii hamulce sie zablokuja, a nie przestana dzialac, wazne głównie gdy sie zerwie przyczepa

najwazniejszymi cechami do wybrania hydrauliki jest brak miejsca na kompresor i zbiornik, czyli w malych osobowkach to nie przechodzi po prostu.


W ciężarówkach/tirach często podpinasz