Wpis z mikrobloga

#kolej #pociagi #pkp #train #chodzimipoglowie

W starych pociągach elektrycznych bezprzedziałowych było takie coś, ze jak się on zatrzymywał to coś się włączało, jakiś rodzaj pompy, agregatu czy kompresora, który strasznie głośno pracował. Klekotał w taki charakterystyczny sposób.

Co to było za urządzenie i po jaką ch. tak hałasowało?
  • 14
  • Odpowiedz
No włąsnie tyku tyku :D ot jest to :D do czego to ustrojstwo słuzyło? Tzn. domyślam się, że sprężało powietrze ale do czego to powietrze potem było wykorzystywane?
  • Odpowiedz
Ok kumam, czyli powietrze pod ciśnieniem dociska klocki, a kiedy hamulce mają być popuszczone powietrze jest po prostu wypuszczane i trzeba je dopompować.

Czemu nie hydrualika?
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@deathcoder : ja bym powiedział, że wręcz przeciwnie

Podczas hamowania służbowego, ciśnienie w przewodzie głównym jest obniżane o 0,05 do 0,15 MPa – wówczas – kiedy ciśnienie w zbiorniku pomocniczym przewyższa ciśnienie przewodu głównego - zawór rozrządczy łączy zbiornik pomocniczy z siłownikiem hamulca. Przy hamowaniu nagłym (awaryjnym) ciśnienie jest obniżane do ciśnienia atmosferycznego. Odhamowanie hamulca następuje po ponownym podwyższeniu ciśnienia w przewodzie głównym


Odhamowanie hamulca następuje po ponownym podwyższeniu ciśnienia w przewodzie
  • Odpowiedz
@deathcoder plus trzeba zaznaczyć że sprężone powietrze służy również do otwierania i zamykania drzwi więc największy ubytek sprężonego powietrza ze zbiornika głównego następuje podczas zatrzymywania się pociągu I obsługi pasażerów na stacji/przystanku
  • Odpowiedz
@wogx: Nie miałem pojęcia :) czemu tego nie stosuje się w osobówkach? Bo za dużo czasu jak mniemam byśmy marnowali?

U mnie hamulce są sprzężone z wysprzęglaniem. Strzeli jedno strzela i drugie. Wszystko hydraulika.
  • Odpowiedz
@deathcoder: Tu masz cały wątek na ten temat, a tak w skrócie:

Najwazniejszymi cechami do wybrania pneumatyki sa:

- mozliwosc maksymalnego uzycia hamulca nie wkladajac w to sily fizycznej

- w razie awarii hamulce sie zablokuja, a nie przestana dzialac, wazne głównie gdy sie zerwie przyczepa

najwazniejszymi cechami do wybrania hydrauliki jest brak miejsca na kompresor i zbiornik, czyli w malych osobowkach to nie przechodzi po prostu.


W ciężarówkach/tirach często podpinasz
  • Odpowiedz