@Cyfranek: Zaprojektowano we Włoszech z udziałem polskich inżynierów, u nas klepano. Bryłę zaprojektował Giugiaro. Stąd kanciastość i podobieństwo do Golfa, Passata, Jetty, Audi 80, Lancii Delta, które wychodziły w tym samym czasie. W Polsce przemysł motoryzacyjny od koncepcji po produkcję NIGDY nie istniał. Zmienialiśmy to co istniało. W sumie jedynie w pełni polska to była Syrena - i to by było na tyle.
@motoinzyniere: OK, to właśnie miałem na myśli, pytając o robienie tego we Włoszech. Polonez był tylko u nas produkowany, w sensie wyrabiany. Wiem, że to licencja, ale że Polacy uczestniczyli w projekcie, to dla mnie nowość, Dzięki!
@motoinzyniere: poldon był podobny do tych vagów, lancii czy deloreana, bo primo Giugiaro go robił, secundo auta z danego okresu są mniej lub bardziej podobne do siebie wzajemnie ( ͡°͜ʖ͡°) @Cyfranek: @positive_rate: poldon był odrzuconym projektem o roboczej nazwie fiat 137, będącego następcą fiata 132; całkiem możliwe że brano pod uwagę eksport do USA, stąd dostosowanie do ówczesnych norm zderzeniowych; sam 137 prawdopodobnie
#elonmusk #smiesznypiesek #tesla #fso #motoryzacja
W Polsce przemysł motoryzacyjny od koncepcji po produkcję NIGDY nie istniał. Zmienialiśmy to co istniało. W sumie jedynie w pełni polska to była Syrena - i to by było na tyle.
@Cyfranek: Polacy uczestniczyli tylko w projekcie wnętrza. TU dość rzeczowo opisana historia jego powstania.
@Cyfranek: @positive_rate: poldon był odrzuconym projektem o roboczej nazwie fiat 137, będącego następcą fiata 132; całkiem możliwe że brano pod uwagę eksport do USA, stąd dostosowanie do ówczesnych norm zderzeniowych; sam 137 prawdopodobnie