Wpis z mikrobloga

Pomiar kompresji: Pomóżcie mi proszę zrozumieć, co się odjaniepawliło. Mierzyłem kompresje w 2.5 TDI R5 (BAC z Touarega 2005). Wszędzie jest po równo. Wg. specyfikacji ma być bodajże 25-32bar. Kłopot z tym, że mi wyszło 60-65bar, na każdym cylindrze. Miesiąc wcześniej mierzyłem dokładnie tym samym manometrem, z tą samą końcówką, dokładnie tym samym sposobem w 1.9TDI ASZ 130KM i wyszło poprawnie: 24-27bar, jak w książce.

Mierzyłem na wykręconych wszystkich świecach żarowych i po kolei wkręcałem manometr do kolejnych cylindrów. Układ paliwowy działał normalnie, czyli pompowtryski polewały tłoki paliwem w trakcie kręcenia (tak jak poprzednim razem z 1.9TDI, bo w sumie nie wiem jak na szybko pozbyć się lania paliwem przy pomiarze).

Nie jestem w stanie pojąć, co zmierzyłem. Manometr świruje? Dzięki. #mechanikasamochodowa #januszemechaniki
  • 3
Układ paliwowy działał normalnie, czyli pompowtryski polewały tłoki paliwem w trakcie kręcenia


@dict: #!$%@?ło ci paliwa do cylindrów i dlatego przekłamanie. Musisz pozbyć się tłoczenia paliwa. Na przyklad nie przekręcaj kluczyka tylko kręć silnikiem poprzez podanie zasilania na krótko na elektromagnes rozrusznika.