Wpis z mikrobloga

#programista15k #programowanie #java #cplusplus

Mirasy mam dylemat, który nęka mnie od czasu do czasu. Aktualnie jestem C++ developerem (embedded). Patrząc po ilości ofert porównując np. z java jest sporo mniej, ponad 2 razy mniej. Pytanie czy warto może jakoś się zakrecić przy javie i płynnie zmienić język ? Aktualnie w embedded c/c++ mam 4 lata doświadczenia.
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@r00ti myślę, że warto inwestować w siebie. Osobiście jestem jednym z dwóch programistów Delphi (σ ͜ʖσ) #pdk który zaczyna zawodową przygodę w Java. W Delphi piszę od ponad dekady i zacząłem się zastanawiać czy czegoś nie zmienić. Pewnego wieczora przy piwku z kumplami postanowiłem wziąć byka za rogi i pouczyć się Javy.
  • Odpowiedz
@r00ti: próbuj. Warto uciec z tego biednego #!$%@?łka jakim jest C++
Próbuj do czegoś bazowo-webowego bo teraz w tym robi się większość softu. Java, C#, nodeJS, python. Cokolwiek.
  • Odpowiedz
Serio piszesz w Delphi? Sa w tym jezyku nowe projekty? Czy raczej utrzymanie starych?

@pkh Serio serio. w naszej spółce są nowe projekty jak i stare które mają się dobrze nie zanosi sie na zmianę. Delphi to ogólnie bardzo dobry produkt ale Embarcadero przespało albo zachłysnęło się sławą Delphi i spoczęli na laurach a konkurencja zrobiła swoje. Brakowało im wersji Community i współpracy z uczelniami.

chcesz płynnie zmienić pracę, czy zaczynać
  • Odpowiedz
@r00ti: na pewno warto nie zamykać się na jednym języku, jeśli jesteś dobrym programista cpp to przejście na każdy inny język jest stosunkowo łatwe. Język to tylko język, można się go nauczyć bardzo szybko. Sama umiejetność programowania i myślenia koncepcyjnego jest niezależna od panujących trendów i technologi
  • Odpowiedz
@FortunaHej

Bzdura. Jak jestes sredni/slaby to tak. Bardzo dobry c++ dev zarobi wiecej niz bardzo dobry java dev.