Wpis z mikrobloga

Hej, jest taka sprawa, siostra (nie ma konta na wypoku) padła ofiarą kradzieży danych karty Mastercard mBank , złodziej zrobił zakupy via paypal na Facebooku (kilka tranzakcji na łączną kwotę ponad 1750 z!) (pic rel)
Siostra nie miała limitu tranzakcji na karcie, bo to niewygodnie jak sie korzysta z mobilnych urządz. itd
Siostra jest w uk, internetowe tranzakcje kartą które robiła to netflix i sporadycznie uber. Wykluczam skimming, w przeciągu roku korzystała raz z bankomatu w placówce banku, reszta to przelewy międzybankowe. Ostatnio płaciłą kartą w sklepach w PL kilka mies. temu.
(Robiła tez zakupy za zalando kartą mbank i przekierowalo ją jakos przez paypal.) Ma konto paypal, ale nie powiązane z tą polską kartą. Twierdzi, ze na pewno nie wchodziła na zadne fałszywe witryny, nie podawała danych nigdzie.
Po tym jak się zorientowała (3 dni po fakcie,) zadzwonila na infolinię i zablokowała kartę.
W UK na policji zgłosila freud. (Nota bene w mbanku mieli jej wysłac nową kartę w ciągu 2 tyg, nie wysłali.. )
Po kilku dniach mbank zrobił chargeback, niestety nie na długo. Po 3 tyg. wysłali pismo, ze reklamacja nie została uwzględniona, bo tranzakcje były autoryzowane zgodnie z regulaminem! Oczywiscie odwołala się na infolinii, wysłala oswiadczenia i czeka. W mbanku przekierowali ją na cyber rescue a tam jej zasugerowali, zeby się skontaktowała z paypalem.. Tyle, ze oni mają inflinię do 17.00.. a ona w tych godz pracuje i nie moze sobie pozwolic na wiszenie na tel przez godz..
Moze ktos miał podobny przypadek, co robic ?

#prawo #banki #halp #kiciochpyta #hacking
takniejest - Hej, jest taka sprawa, siostra (nie ma konta na wypoku) padła ofiarą kra...

źródło: comment_LCo8JTXhLKrQ1aojl09ha9qlI82vYEUH.jpg

Pobierz
  • 29
@Goglez: do czego ma sie dostosowac?!! znając paypal tez ją zleją.. przypadek ewidentnie pod chargeback zie kwalifikuje, takim sposobem klientowi mogą wszytko wcisnąc, tak jak jej probowali wmówic, ze moze wcghodzila na jakies fake witryny czy cos, mogą jej wmówic ze karte zostawila, jak udowodnisz, ze nie??! Tu podobne przypadki, dane mogły wyciec ze sklepów .. Kobieta na infolinii byłą zdziwiona, ze odzrucono reklamację.. moze mają teraz duzo takich przypadkow i
do czego ma sie dostosowac?!!


@takniejest: Do skontaktowania się w takiej formie w jakiej chcą, możliwe że tego wymagają żeby u siebie mieć jakiś porządek w papierach, albo ktoś tam nie ma do czegoś uprawnień/dostępu itp
@takniejest: Ja na czatach nigdy niczego nie załatwiłem. Telefony są lepsze, bo mają określony numer telefonu i rozmowy są nagrywane, więc weryfikacja jest pewniejsza i ewentualne późniejsze wyjaśnianie nieporozumień. Ewentualnie niech wyśle pismo z informacją o tym że policja została powiadomiona (jeśli tego nie zrobiła).
@Goglez: sprawę zgałaszala przez infolinię 1 raz i drugi- po odrzuceniu reklamacji, informowała o raporcie na policji, dołaczyla raport. (via email), pozniej na czacie cyber rescue mbanku.
@takniejest, przykro nam z powodu sytuacji, którą napotkała Twoja Siostra. Jeśli złożyła w tej sprawie odwołanie od decyzji w sprawie reklamacji powinna poczekać na jego rozwiązanie. Z opisanej sytuacji wynika, że transakcje dotyczą płatności za usługi serwisu Facebook zrealizowanych za pośrednictwem PayPal, gdzie Siostra musiała wcześniej podpiąć kartę, w związku z czym potwierdzamy, że niezależnie od procesu reklamacyjnego po naszej stronie Siostra powinna skontaktować się w celu wyjaśnienia obciążeń z serwisem