Wpis z mikrobloga

A zbieram te gry k..a ponad pół tysiąca na samym steam, no to czas zacząć zmniejszać bibliotekę nieogranych tytułów ale w większości przypadków odbijam się od ściany bo zwyczajnie szkoda mi czasu na jakieś miałkie tytuły. Ostatnio dorwałem się do Universim strasznie przyjemna gierka ale... nie było by tego wpisu gdyby nie ale..... gra wymaga 16 GB ramu do komfortowego grania a w minimalnych ma 6GB no k.... przecież to nie jest wiedźmin litości twórcy chyba nie znają pojęcia optymalizacji bo już po jakimś czasie słyszę jak system zarzyna mi dysk z wirtualną pamięcią bo się ram skończył. Serio?
A ha mam 8GB w systemie w sumie mogłem się spodziewać, bo sama siódemka potrzebuje 1,8 do 2 GB ramu a dodatkowo Universim zeżre resztę więc wiadomo. Ale tak kalkulując to właściwie co w tej grze potrzebuje tyle ramu? Przecież ona realizuje crossover pomysłów z takich gier jak Spore, Populus, czy Black and White, tamte dawały radę w szczególności spore a ta gra w minimalnych ma 512 mb ramu a realizuje przecież podobną rozgrywkę.

Można śmiało powiedzieć, że grę można traktować jak demo bo jak dochodzi się blisko wyjścia z epoki kamienia i przekracza 100 populacji to procesor na równi z ramem zaczynają dostawać #!$%@?, więc najlepiej grę wyłączyć. Na ch..j więc mi te minimalne? Skoro się nie łapię a wszystko w dół nie uchroni cię przed #!$%@? AI które wjedzie na pełnej piździe w procesor. A ić pan w #!$%@? co się stało z optymalizacjami gier? Jak to możliwe, że takie AI w Roller Coaster Tycoon z 1999 roku realizujące bardzo podobne założenia potrzebuje jedynie 64 mb i pentuim 2 w technologii 32 bitowej taktowany częstotliwością od 233 do 450 mhz w zalecanych a tutaj kur...a dla AI i jakiegoś #!$%@? wie czego nie wystarczy 8Gb procesor szybszy o 3Ghz i czterordzeniowy 64 bitowy? Co się stało przez te 20 lat? Co się #!$%@?ło w projektowaniu gier?

Teraz wjechały RTX-y i technologia mapowania światła w czasie rzeczywistym, ale co z tego kiedy kultura pisania kodu i projektowania jest w dupie, twórcy mają za duży margines zasobowy by się przejmowali optymalizacją. Więc hulaj dusza piekła nie ma. Zawsze można powiedzieć, że przecież 16 Gb to już właściwie norma a procki teraz też wchodzą coraz lepsze i tańsze więc o co kaman? A kaman o to, że kultura pisania kodu powinna wyglądać tak, że nie ma w nim, rzeczy bezsensownych, niepotrzebnych nieefektywnych i nieadekwatnych do założeń projektowych tak, żeby procesory z kartami nie musiały liczyć tego co jest niepotrzebne co można zrealizować inaczej.

Wiecie ja autentycznie myślałem, że w roku 2019 to będę grał w gry, że można z prawdziwością pomylić a tymczasem jakieś cukierkowe gówno jest w stanie zarżnąć mi peceta... a i to by było tyle jeśli chodzi i pcmasterrace. Jak mnie boli dupa, że jeszcze tą grę kupiłem, k...a mać. Już lecę upgradeować PC, żebym mógł kopalnie metalu zbudować a takiego wała, wolę po raz setny przejść Warcrafta3 albo DeadSpace Albo Diablo tworzone za czasów jak słowo Blizzard coś znaczyło.

#boldopy #zalesie #gry #pcmasterrace #universim
  • 1
@Centuri0n: narzekasz a nie podałeś nawet jakiego masz PC.
Ryzen 5 1600
Rx570 4gb
16 GB ram ddr4 3000mhz
Universim śmiga na stabilnych 85-100 fps bez skoków. Gta 5, wiedźmin 3, farcry5, również powyżej 60 fps
Universim oczywiście na max detale

Jak masz karte 512 to się nie dziw ze nie chodzi