Wpis z mikrobloga

Będę prowadzić jednoosobową działalność za parę dni.

Chcę prowadzić księgowość samodzielnie bo:

1 faktura miesięcznie
nie będę na vacie
działalność usługowa praktycznie bez kosztów
Będę się rozliczać na zasadach ogólnych
6 miesięcy ulgi na stary w ZUS a później kolejne 24 małego zusu

Polecacie jakiś program i kurs prowadzenia księgowości? Jeśli da się to ogarnąć samemu to wolę się tego nauczyć sam
Co oprócz płacenia podatku dochodowego, zusu i prowadzenia księgi przychodów i rozchodów powinienem jeszcze robić?

Chcę się rozliczać w cyklu miesięcznym ale jestem jeszcze zupełnie zielony w tym aspekcie.

#jdg #firma #dzialalnoscgospodarcza #ksiegowosc #podatki #zus #urzadskarbowy
  • 16
  • Odpowiedz
@ZarazSieRozkreci: Nie prowadź tego sam. Podczas gdy płace dla Ciebie były by do ogarnięcia (ZUS itp) księgowość to moloch i co chwilę przepisy się zmieniają. Znajdź biuro rachunkowe, za jedną fakturę dużo nie zapłacisz a koszt wrzucisz sobie "w koszty" i obniżysz podstawę. @jakno ma rację
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@shemmy: @MetroStation @Wychwalany @jakno Czego Wy się tak boicie? Op chce księgować jedną fakturę kosztową miesięcznie, bez przesady. Jakby miał pracowników, leasingi to rozumiem. Ja używam wfirma, samo prowadzi za rękę, wszystkie deklaracje się generują i wysyłają po kilku klikach. Całość zajmuje miesięcznie max 0,5h. Nie muszę wnikać jak zmieniają się przepisy bo np po zmianach dot. rozliczania pojazdów wfirma sama ładnie zmieniła schematy odliczen. Fakt, przepisy trzeba ogarniać jak np
  • Odpowiedz
Op chce księgować jedną fakturę kosztową miesięcznie, bez przesady


@klepie-biede: I dlatego podesłałem mu link do darmowego infaktu, gdzie sobie wszystko wyklika.
Ale jeśli ktoś wchodzi na 8-10+k netto/msc, to lepiej wtedy oddelegować całość i nie bawić się w samodzielne księgowanie.
  • Odpowiedz
@klepie-biede: ta, co rusz się coś zmienia w przepisach