Wpis z mikrobloga

Po ustawieniu zbieżności w oplu corsie D (lewe koło miało znacznie mocniejszy promień skrętu), mam lekko przechyloną kierownicę na prawo. Po dłuższej jeździe włącza się na stałe kontrolka ESP i nie jestem pewien, ale chyba abs przestaje działać, bo przy mocnym hamowaniu nie czuję już charakterystycznego "popuszczania" hamulca.
Wyprostowanie samej kierownicy na ząbkach powinno rozwiązać problem czy czujniki od ESP są gdzieś głębiej zakopane? Zdjęcie kierownicy według poradników jest dość proste i nie chciałbym już wydawać kasy u mechanika.

#opel #corsa #samochody #motoryzacja
  • 42
  • Odpowiedz
A nie chwila, przyjrzałem się fotce. Masz obydwa kąty -1 stopień.


@Testobiron: źle popatrzyłeś, to jest kąt PK czyli pochylenia koła, jak najbardziej w porządku. Zbieżność ma odpowiednio 6 i 8 minut, także też OK. Ale masz rację, że sama "przekładka" kierownicy nie rozwiąże problemu, jeśli czujnik skrętu nie widzi "0" przy kołach ustawionych na wprost. Pytanie czy ktoś nie rozpinał kolumny od przekładni. @Saturday_Night: oddaj to mechanikom razem z
  • Odpowiedz
@Odczuwam_Dysonans: Faktycznie, drugie spojrzenie okazało się być zdradzieckie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W sumie jak ktoś coś grzebał przy kolumnie to jest możliwość przestawienia tego, bo tam elementy potrafią wchodzić na obejmę albo chyba wieloklin. Wystarczyłoby wtedy nie zaznaczyć markerem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Testobiron: nom, tutaj też jest różnie - niektóre samochody mają klin i wchodzi to tylko w jeden sposób (ew trzeba się walnąć o pełen obrót), inne nie. Może być tak, że ktoś zmieniał rozwaloną/nieszczelną maglownicę, kierownica (kolumna) była przekręcona o x obrotu względem prawidłowej pozycji, tak, że przekładnia właśnie była skręcona o tyle, że dało radę wyregulować to na drążkach (być może jakimś chaupniczym sposobem więc nawet nie cięło opony za
  • Odpowiedz
@Testobiron: w sumie jak patrzę na maglownicę do Corsy D to ma takie podtoczenie pod śrubę na wieloklinie, więc albo poszło o cały obrót (wtedy powinno być wyraźnie widać na drążku że z jednej strony końcówka jest wkręcona nierównomiernie bardziej), albo ktoś to przydrutował ;)
Ale może wystarczy rzeczywiście przestawić kierownicę i zrobić adaptację czujnika kąta skrętu. Tak czy siak ogarnięty warsztat rozkmini.
  • Odpowiedz
@Testobiron: @Odczuwam_Dysonans: Panowie, u mnie po ustawieniu zbierznosci na sprzecie laserowym kierownica byla ustawiona lekko w lewo mimo, iz samochod jechał prosto. Przyczyna? Popekane gumy tulejek wahacza oraz sworznia, po wymianie tych rzeczy wszystko jest ok.
Moze warto by bylo te elementy sprawdzic?
  • Odpowiedz
@Testobiron: @Crow7422: @Odczuwam_Dysonans: @BillyGugu:
Udało mi się z tatą wyprostować kierownicę na ząbkach. Trzeba było delikatnie podpiłować jeden z ząbków, bo pokazywał prawidłowe położenie i nie pozwalał inaczej włożyć kierownicy. Problem z kontrolką ESP rozwiązał się jeszcze przed wyprostowaniem kierownicy, bo po 50 km trasy chyba się samo "nauczyło" i po przejechaniu 50km na krzywej i 50km na prostej kierownicy, kontrolka się nie zapaliła ani razu. ABS również
  • Odpowiedz
@Saturday_Night: @Testobiron: no ciekawe gdzie tam był problem, ale jak działa to OK :D raczej ESP będzie działać jak trzeba jak nie świeci lampka - tam podobnie jak z ABSem, po prostu musi widzieć sygnały z wszystkich czujników ABSu i w razie czego i jeśli jest uślizg (nie zgadza się prędkość obrotowa któregoś koła) to poprzez pompę ABSu przyhamowuje koło. Także jak jedno działa, to i drugie ;)
  • Odpowiedz