Wpis z mikrobloga

Po ustawieniu zbieżności w oplu corsie D (lewe koło miało znacznie mocniejszy promień skrętu), mam lekko przechyloną kierownicę na prawo. Po dłuższej jeździe włącza się na stałe kontrolka ESP i nie jestem pewien, ale chyba abs przestaje działać, bo przy mocnym hamowaniu nie czuję już charakterystycznego "popuszczania" hamulca.
Wyprostowanie samej kierownicy na ząbkach powinno rozwiązać problem czy czujniki od ESP są gdzieś głębiej zakopane? Zdjęcie kierownicy według poradników jest dość proste i nie chciałbym już wydawać kasy u mechanika.

#opel #corsa #samochody #motoryzacja
  • 42
  • Odpowiedz
@Saturday_Night: Ło panie, kto to panu tak #!$%@?ł ( ͡° ͜ʖ ͡°) Przecież podczas robienia zbieżności ustawia się kierownicę na wprost i dopiero majstruje przy kołach. Pojedź do kogoś kto potrafi to robić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Testobiron: Facet mi powiedział, że inaczej nie może tego zrobić i jedyna opcja to wizyta u mechanika, który przestawi kierownicę ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Przez zbyt mocny promień skrętu w lewym kole, zajechał się przegub zewnętrzny i też jest do wymiany. Chciałem to zrobić przed wymianą przegubu.
  • Odpowiedz
@Saturday_Night: Od dawna masz ten samochód? Jeżeli nie może przestawić tego na drążkach to znaczy, że albo masz zamontowaną jedną/dwie złe końcówki/drążki albo coś srogo przekrzywione. No chyba, że poprzedni właściciel tak fachowo zrobił, że przestawił kierownicę zamiast zrobić zbieżność i teraz trzeba ją z powrotem przestawiać.
Ogólnie ten wieloklin pod poduszką powietrzną powinien mieć znaczek. Jeżeli strzałeczki się pokrywają to poprawianie kierownicy to jest leczenie skutków a nie przyczyny
  • Odpowiedz
@Saturday_Night: No widać, że zbieżność jest ustawiona dobrze, tylko nie współgra z kierą widocznie. Powiedział czemu masz kierownicę przestawiać?
Przecież gdybyś dał kierownicę na wprost to pokazałoby identyczną zbieżność tyle że do obydwu wartości byłby dodany kąt o ile poszła kierownica. To można skorygować kręcąc obydwoma drązkami (chyba że masz np. wstawione złe i są np. za krótkie i kończy im się regulacja na gwincie)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Testobiron: 2 tygodnie. Byłem umówiony na wymiane przegubu i jak faceci podniesli samochod, to zauwazyli, że lewe koło prawie ociera o błotnik czy tam wahacz. Nic nie bylo powyginane, bite. Powiedzieli, żeby najpierw zrobić zbiezność, bo jest tragedia.
  • Odpowiedz
@Saturday_Night: Chodzi o to, że obydwa koła są wzajemnie równoległe, ale przestawione o 1 stopień w stosunku do auta. Na pierwszym rysunku czarne koła to ustawienie prawidłowe, a zielone to twoje (mogły mi się tylko kierunku #!$%@?ć). Jakby było 0 stopni to byłyby tymi czarnymi. Jest minus 1, bo obydwa są do siebie zbieżne (nie działają na nie żadne dodatkowe siły) ale kierownica będzie przekoszona.
Jeżeli nikt jej wcześniej nie
T.....n - @Saturday_Night: Chodzi o to, że obydwa koła są wzajemnie równoległe, ale p...

źródło: comment_P9C0gpu7PuxASJXWPFKFpkimBki7vpDJ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Saturday_Night: Teoretycznie może, ponieważ szanujące się ESP powinno mieć czujnik skrętu kierownicy i może dlatego wywala błędy. Aczkolwiek w tym wypadku to chodzi o całą kolumnę, a nie to co trzymasz. Jeżeli przestawisz samą kierę to to nic nie zmieni z punktu widzenia sterownika, bo drążek będzie cały czas tak samo skręcony.
  • Odpowiedz
@Saturday_Night: Spójrz sobie na dolną część rysunku. W tym momencie przegub kierownicy jest skręcony. Jeżeli odczepisz w tym momecie kierownicę i przestawisz w bok to czujnik leżący na przegubie nadal będzie widział tą samą wartość co wcześniej. Jedyne co oszukasz to swój wzrok widząc kierownicę na wprost.
  • Odpowiedz
@Testobiron: Ten 1 stopień to wydaje się teoretycznie mało, ale pamiętaj że to jest 1 stopień liczony dla koła. Na kierownicy zostanie on przemnożony przez przełożenie przekładni kierowniczej, która nie idzie 1:1 z kołami. Od lewej do prawej to koła idą może z 90 stopni, a w tym celu trzeba ze 3 razy obrócić kierownicą. Automatycznie do pełnego kąta potrzeby 4*90 czyli 4*3 obroty, więc ten 1 stopień na kołach
  • Odpowiedz