Aktywne Wpisy
Wraczek +320
Wierzyć się nie chce czytając te komentarze o honorowym obowiązku pójścia w maszynkę do mięsa gdy trep wyśle ci wezwanie xD
Cieszy mnie że tacy z was gieroje i bohaterzy którzy z uśmiechem na ustach poszli by walczyć w okolicach polskiego bachmutu w imie interesów tych na górze. No ja niestety nie mam takich stalowych jaj, natomiast jako tchórz chętnie wyślę wam do okopu kartkę z Dubrovnika ku pokrzepieniu serc.
#obowiazkowecwiczeniawojskowe #
Cieszy mnie że tacy z was gieroje i bohaterzy którzy z uśmiechem na ustach poszli by walczyć w okolicach polskiego bachmutu w imie interesów tych na górze. No ja niestety nie mam takich stalowych jaj, natomiast jako tchórz chętnie wyślę wam do okopu kartkę z Dubrovnika ku pokrzepieniu serc.
#obowiazkowecwiczeniawojskowe #
ZenujacaDoomerka +72
Z uwagi na to, że poruszony został temat Plimsolla, postaram się to jakoś łatwo wyjaśnić.
Znak Plimsolla, czyli znak wolnej burty mówi nam o tym jak załadować należy statek, by był on bezpieczny w żegludze.
Dawno temu, gdy ludzie byli z żelaza a statki z drewna, armatorzy nie zwracali uwagi na bezpieczeństwo. Statki były często wysoko ubezpieczone, i tak naprawdę mieli w dupie czy zatoną czy nie. Kasa i tak się na koniec zgadzała.
Dość powiedział Samuel Plimsoll, członek brytyjskiego parlamentu i w 1875 uchwalono wsępną ustawę dotyczącą maksymalnego zanurzenia.
Czym jest w ogóle wolna burta?
Najkrócej pisząc jest to wysokość od linii wodnej do pokładu.
Im większa, tym statek generalnie jest bezpieczniejszy w trudnych warunkach. *mówiąc krótko i prosto.
Linia ta posiada wiele znaków które szybko sobie opiszemy.
TF - Tropical Fresh Water, linia maksymalnego załadunku gdy statek stoi w wodzie słodkiej w tropikalnej strefie
F - Fresh Water
T - Tropical
S - Summer
W - Winter
WNA - Winter North Atlantic.
Linia ta jasno pokazuje maksymalny załadunek statku w różnych porach roku, w różnych wodach.
Jak wiadomo woda słodka i słona różnią się gęstością, tak więc podczas załadunku do np TF w lecie po wpłynięciu na wodę morską statek podniesie się do S. *upraszczając.
Znaczek LR w tym wypadku nie stanowi o Left Right a o Lloyds Register, w przypadku statków polskich będzie to PR co zonacza Polski Rejestr Statków. *PRS
W pierwszym komentarzu filmik po angielsku.
Bo w zasadzie każda rzecz jaka mi zajmuje czas poza pracą wymaga raczej lepszej pogody a zima to nuda, bo na nartach jeździć nie mogę
Fajnie o genezie tego znaku opowiada odcinek podcastu Constant (po angielsku): https://podcasts.google.com/?feed=aHR0cHM6Ly9mZWVkcy5ibHVicnJ5LmNvbS9mZWVkcy90aGVfY29uc3RhbnQueG1s&episode=aHR0cDovL3d3dy5ibHVicnJ5LmNvbS90aGVfY29uc3RhbnQvMzE3NTkwODgvc2hpcHdyZWNrbGVzcy8
#riseofsparrow ale możliwe, że będę tagował również jako #nauticalcuriosities
@PMV_Norway: czo to za gówniany film z syntezatorem mowy
@PMV_Norway: A gdzie znak na Bałtyk?
no dobra - po #!$%@? ten nos pod wodą i czy można tam przemycać kokainę z Ameryki Południowej ?
Komentarz usunięty przez autora