Aktywne Wpisy
Qontrol +90
Znalazłem w garażu z 5 pudeł z płytami CD.
Filmy, gry nagrywane w latach 2000-2010 (mniej więcej). Pamiętam że była nagonka za dzieciaka na piraty. Ze chodzą po domach itp xD Ojciec wszystko spakował i schował na strychu i garażu.
Oczywiście wszystko piraty. Filmy w stylu oszukać przeznaczenie 1, Rocky 1 itp.
Wywalać to do kosza czy trzymać?
Kiedyś jak wszedł net, wszyscy to wywalali bo wszystko jest w necie. A teraz
Filmy, gry nagrywane w latach 2000-2010 (mniej więcej). Pamiętam że była nagonka za dzieciaka na piraty. Ze chodzą po domach itp xD Ojciec wszystko spakował i schował na strychu i garażu.
Oczywiście wszystko piraty. Filmy w stylu oszukać przeznaczenie 1, Rocky 1 itp.
Wywalać to do kosza czy trzymać?
Kiedyś jak wszedł net, wszyscy to wywalali bo wszystko jest w necie. A teraz
Plonacawyplata +757
Od 2 latach jestem na emigracji w #kanada właśnie jestem w trakcie rozpoczęcia budowy domu i tak sobie pomyślałem, że może byłby ktoś zainteresowany jak przebiega tutaj cały ten proces. Jak wyglądają koszty, krok po kroku spotkania z deweloperemi, projektantami, wykonawcami itd. Cały proces powinien zakończyć się za jakieś 5-6 miesięcy więc mógłbym krok po kroku wrzucać Wam aktualizację jak z dziury powstaje nasz wymarzony dom z kartonu.
#emigracja #dom #budownictwo #
#emigracja #dom #budownictwo #
1. Mamy zbiór punktów w 3d (x,y,z) np. 100
2. Punkty nie sa statyczne, w każdej kolejnej klatce trochę się przesuwają w różnych kierunkach
Zadanie:
Wybieramy kilka punktów, np. dziesięć. Dla każdego z tych punktów musimy wyznaczyć dwa najbliższe jemu punkty.
No i teraz pytanie czy da się to jakoś optymalniej zrobić niż tak:
https://pastebin.com/z8WRZ7tU
for (int i = 0; i < wybranepunkty; i++)
{
for (int j = 0; j < iloscpunktow; j++)
{
dodaj do listy dlugosc(i,j);
}
sortuj liste;
dwa najblizsze punkty to lista(0) i lista(1)
}
To jak algorytm liczenia maksimum czy minimum w tablicy, tylko nie przechowujesz 1 wartości wg 1 kryterium, a 20 wartości wg 10 kryteriów.
Punkt najblizszyPunktNr1Od[10];
Punkt najblizszyPunktNr2Od[10];
float
struct DaneKandydata {
Punkt punkt;
float odleglosc;
};
struct Klucz {
int numerWybranegoPunktu;
int kolejnosc;
};
std::map dotychczasowiNajlepsiKandydaciDlaPunktuIKolejnosci;
i wypelniac mape dla kolejnosc = 1,...,K gdzie K to ile najbliższych punktów chcesz dla każdego wybranego.
Możesz też to zoptymalizować indeksowaniem przestrzeni, ale jeśli punkty mogą się ruszać, to jest spora szansa że nie przyśpieszysz (zależy, czy mogą się ruszać dowolnie, czy np. tylko
@JimHalpert: Dla 100 punktów szkoda wysiłku. Dla większej ilości ja bym zrobił tak:
Mamy punkt k którego najbliższego sąsiada poszukujemy więc:
1. Ustalamy promień sfery - r.
( Na bazie doświadczenia, lub jeżeli punkty są losowe w
Zmieniasz układ odniesienia tak, aby punkt do którego odległości chcesz mierzyć miał współrzędne... początku układu współrzędnych.
np. (2,4,10) - zmieniasz na (0,0,0) - czyli, dla każdego punktu wykonujesz operację (x,y,z)=(x-2,y-4,z-10).
Teraz pytanie, czy chcesz mierzyć konkretnie tę odległość, czy tylko wskazać punkt najbliższy.
Aby bowiem zmierzyć dokładnie musisz dla każdego z punktów spierwiastkować wynik x^2+y^2+z^2, jeżeli nie - wystarczy ta
@Kopytko1: W sumie masz rację :)
W drugiej metodzie, gdy punkt ma odległość np. 100 - możesz od razu odrzucać wszystkie punkty w których dowolna ze współrzędnych jest większa niż
@Kopytko1: Po kilku sekundach stwierdzam, że jednak nie do końca :P
Możesz rozważyć sześcian wpisany i opisany na takiej sferze. Wtedy gdy punkt leży w sześcianie wpisanym a w opisanym