Wpis z mikrobloga

Przyszedlem dzis do domu z sokiem z marchwi i taka niemila niespodzieanka mnie spotkala: Sok nie ma juz 0,5L ale 0,445L. Oczywiscie cena pozostala bez zmian? Nie wstyd wam Marwit robic tak ludzi w konia? I nie piszcze mi bzdur te to dla dobra konsumentow, bo jak widze jedyne o co dbacie to wlasna kieszen. Od dzis wiecej nie kupie waszych porduktow i zachecam kazdego do wybrania konkurencji, a najlepiej zakupu wlasnej sokowirowki! Zakup sie zwroci bardzo szybko.

#marwit
Pobierz grzebulevsky - Przyszedlem dzis do domu z sokiem z marchwi i taka niemila niespodziea...
źródło: comment_vrHdzUF3LQ56gAuRu3bstyW0cxyhWNug.jpg
  • 99
Wklejam ponizej fragment ksiazki "Etyka Marketingu" Roberta Rogowskiego, bo widze,ze wiele wykopkow nie widzi problemu w dzialaniach Marwitu.

...Jeden z problemów dotyczy manipulowania wielkością opakowania w celu wprowadzenia klienta w błąd. Przykładem jest zalecana przez autora podręcznika z marketingu tzw. strategia downsizing. Polega ona na zmniejszaniu wielkości produktu przy utrzymaniu cen lub minimalnym ich podwyższeniu: „zmniejszenie rozmiarów danego artykułu może korzystnie wpłynąć na opłacalność produkcji, jeżeli konsumenci nie zauważają zmiany lub zapominają,
bo widze,ze wiele wykopkow nie widzi problemu w dzialaniach Marwitu.


@grzebulevsky: czyli nie mogę zmienić gramatury produktu raz już wprowadzonego na rynek? Przecież to oczywiste że taniej dla nich było zostawić stara butelkę przy tak małej zmianie.

Jak to niby mieli zrobić "prawidłowo"? Mniejszego o 5mm opakowania też byś nie odróżnił od poprzedniego.
@grzebulevsky Nie tylko Marwit tak robi. Tak samo stało się z kapsułkami Finisha do zmywarek i jakimiś do prania chyba od Ariela. Ta sama cena, ale mniej kapsułek w opakowaniu. Cola też zmniejszyła litraż niektórych z 1l do 0,85l jeśli dobrze pamiętam ( ͡° ͜ʖ ͡°)