Wpis z mikrobloga

#raspberrypi
Dopiero zaczynam swoją przygodę z malinką i już na początek mam problem ze skompletowaniem części do projektu. Do rzeczy, czy znajdę w rozsądnej cenie bezprzewodowy czujnik temperatury do zainstalowania na zewnątrz?
Na razie jedyne co mi wpadło w oczy to iNode Care Sensor, który poza temperaturą posiada zbędny w moim przypadku czujnik ruchu i wbudowaną pamięcią zdarzeń, cena to około 80 zł.
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Do rzeczy, czy znajdę w rozsądnej cenie bezprzewodowy czujnik temperatury do zainstalowania na zewnątrz?

@LubiePoczytacGlupoty: Sam takie coś robisz. I musisz się zastanwoić co znaczy "bezprzewodowy". Przez jaki protokół chcesz przesyłać dane?
  • Odpowiedz
@Kryspin013: @vaio: Wolałbym na razie skorzystać z gotowca ze względu na to, że jestem jeszcze zielony w te klocki, a z czasem po prostu rozwijać projekt już o "własne" elementy. Pisząc bezprzewodowy miałem na myśli jakąś transmisję radiową lub bt, strzelam że te dwie opcje wchodzą w grę, jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie, może po prostu źle szukam :)
  • Odpowiedz
Pisząc bezprzewodowy miałem na myśli jakąś transmisję radiową lub bt, strzelam że te dwie opcje wchodzą w grę, jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie, może po prostu źle szukam :)

@LubiePoczytacGlupoty: Nie wiem jak ci to dobrze wytłumaczyć. Termometry są sprzedawane jako elementy elektroniczne. Same z sobie nie wysyłają danych. Jak chcesz mieć bezprzewodowo transmisję po wifi to musisz mieć coś co będzie zbierało dane z czujnika a jednoczesnie będzie urządzeniem sieciowym podłączonym po wifi. Rapsberry pi działa jako osobne urzadzenie sieciowe więc może te dane potem zbierać.

Jak chcesz wysyłać dane po bluetooth to musisz mieć urządzenie, które będzie zbierało dane a potem przesyłąło je po bluetooth. Rpi ma
  • Odpowiedz
@Kryspin013: ekhm, chyba raczej ESP8266 ;-)